ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Enstrümental Analiz Lab KİM310 BAHAR 0+4 Üniversite Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel enstrümental analiz cihazlarını tanınır, cihaz bileşenlerini yakından görülür.
    2-Bazı enstrümental analiz uygulamaları bireysel olarak yürütülebilir.
    3-Analizlerde karşılaşılan güçlükler ve çözüm yolları öğrenilir.
    4-Bir analize ilişkin metot seçimi veya literatür taraması yapılabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler104416
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1012560
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)10199
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   203
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,77 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Alev Emisyon Spektroskopisi
    2 Mor Ötesi Görünür Bölge Spektroskopisi
    3 Infrared-Attenuated Toplam Yansıma Spektroskopisi
    4 Elementel Analiz Spektroskopisi
    5 Indüktif Eşleşmiş Plazma Spektroskopisi
    6 Atomik Abdsorpsiyon Spektroskopisi
    7 Kolon kromatografisi
    8 Gaz Kromatografisi (GC-MS)
    9 Ara sınav
    10 Sıvı Kromatografisi (HPLC-TLC)
    11 Potansiyometre
    12 Flash Kromatografi
    13 Elektroforez
    14 Telafi Haftası
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. R. Esra DEMİRDÖĞEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1) Kılıç, E.; Köseoğlu, F.; Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), Enstrumantal Analiz İlkeleri, (Skoog, D.A.; West, D.M.; Holler, F.J.; Crouch, S.R.), Bilim yayıncılık, Ankara, 2000. 2) Yıldız, A.; Genç, Ö.; Bektaş, S., Enstrümantal Analiz Yöntemleri, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1999. 3) Yaman, M., Enstrümantal Analiz ders notları, http://www.profdrmehmetyaman.com/ders_notlari/ens.pdf 4) Bektaş, S.; Genç, Ö.; Salih, B.; Ersöz, A.; Yıldız, A., Enstrümantal Analiz Deneyleri.
    Yardımcı Kitap Yıldız, A.; Genç, Ö.; Bektaş, S., Enstrümantal Analiz Yöntemleri, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1999.
    Dersin Amacı Enstrümental Analiz dersinde teorik olarak öğrenilen yöntemlerin laboratuar ortamında uygulanması ve cihazların tanınması.
    Dersin İçeriği Alev Emisyon Spektroskopisi, Mor Ötesi Görünür Bölge Spektroskopisi, Infrared-Attenuated Toplam Yansıma Spektroskopisi, Elementel Analiz Spektroskopisi, Indüktif Eşleşmiş Plazma Spektroskopisi, Atomik Abdsorpsiyon Spektroskopisi, Kolon kromatografisi, Gaz Kromatografisi (GC-MS), Sıvı Kromatografisi (HPLC-TLC), Potansiyometre, Flash Kromatografi, Elektroforez
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster