|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. R. Esra DEMİRDÖĞEN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
1) Kılıç, E.; Köseoğlu, F.; Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), Enstrumantal Analiz İlkeleri, (Skoog, D.A.; West, D.M.; Holler, F.J.; Crouch, S.R.), Bilim yayıncılık, Ankara, 2000.
2) Yıldız, A.; Genç, Ö.; Bektaş, S., Enstrümantal Analiz Yöntemleri, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1999.
3) Yaman, M., Enstrümantal Analiz ders notları, http://www.profdrmehmetyaman.com/ders_notlari/ens.pdf
4) Bektaş, S.; Genç, Ö.; Salih, B.; Ersöz, A.; Yıldız, A., Enstrümantal Analiz Deneyleri.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Yıldız, A.; Genç, Ö.; Bektaş, S., Enstrümantal Analiz Yöntemleri, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1999.
|
|
Dersin Amacı
|
Enstrümental Analiz dersinde teorik olarak öğrenilen yöntemlerin laboratuar ortamında uygulanması ve cihazların tanınması.
|
|
Dersin İçeriği
|
Alev Emisyon Spektroskopisi, Mor Ötesi Görünür Bölge Spektroskopisi, Infrared-Attenuated Toplam Yansıma Spektroskopisi, Elementel Analiz Spektroskopisi, Indüktif Eşleşmiş Plazma Spektroskopisi, Atomik Abdsorpsiyon Spektroskopisi, Kolon kromatografisi, Gaz Kromatografisi (GC-MS), Sıvı Kromatografisi (HPLC-TLC), Potansiyometre, Flash Kromatografi, Elektroforez
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
5
|
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
4
|
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
5
|
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
4
|
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
5
|
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
5
|
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
4
|
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5
|
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
4
|
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
5
|
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
4
|
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
5
|