Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimsel Araştırma, Kuram, Bilimin Temel İşlevleri, Bilimsel Araştırma İlkeleri, Bilimsel Yöntem Ve Diğer Kavramlar.
|
|
2
|
Sosyal Bilimlerde Araştırmanın Önemi Ve Hipotez
|
|
3
|
Hipotez Geliştirme Ve Teori
|
|
4
|
Veri Toplama Ve Değerlendirme Yöntemleri: Veri Ve Türleri, Ölçme Ve Türleri, Ölçek Ve Türleri
|
|
5
|
Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri: Güvenilirlik ve Geçerlilik, Veri Toplamada Temel Yaklaşımlar, Ortak Süreçler.
|
|
6
|
Veri Toplama Teknikleri Ve Verilerin İşlenmesi: Görüşme, Anket, Gözlem, Kaynak Derlemesi, Tarama, Yazışma, Verilerin İşlenmesi, Çözümlenmesi
|
|
7
|
Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Araştırmanın Sınıflandırılması, Yazım Kuralları, Kaynak Toplama, Notlar, Bibliyografya, Tablo ve Şekiller
|
|
8
|
Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Sayfa Düzeni, Kaynak Ve Dipnotlar, Metin Aktarımları, Tablo, Şekil Ve Grafikler
|
|
9
|
ARASINAV
|
|
10
|
Bilim Dili: Yazım Dili, Sözcük Seçimi, Cümle Ve Paragraf Yapısı, Üslup, Yazım Kuralları, Noktalama İşaretleri.
|
|
11
|
Dipnot Ve Kaynaklar: Konulu Yazımların Değerlendirilmesi
|
|
12
|
Örnek Metin İncelemesi
|
|
13
|
Örnek Metin İncelemesi
|
|
14
|
Bitirme Projesinin Hazırlanması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İbrahim DEMİRTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Yıldırım, E., Altunışık, R., Coşkun R. Ve Bayraktaroğlu S., 2001. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık.
Özdamar K., 2003. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi.
Karasar N., 1998. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
Karasar N., 1995. Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
Kaptan S., 1998. Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Tekışık Web Ofset Tesisleri.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Gerek bilimsel bilgi üretimi ve gerekse de üretilen bilgilerden faydalanmayı kolaylaştırmak amacıyla öğrencilere bilimsel yöntem hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel Araştırma, Kuram, Bilimin Temel İşlevleri, Bilimsel Araştırma İlkeleri, Bilimsel Yöntem ve Diğer Kavramlar. Sosyal Bilimlerde Araştırmanın Önemi ve Hipotez. Hipotez Geliştirme ve Teori. Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri: Veri ve Türleri, Ölçme ve Türleri, Ölçek ve Türleri. Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri: Güvenilirlik ve Geçerlilik, Veri Toplamada Temel Yaklaşımlar, Ortak Süreçler. Veri Toplama Teknikleri ve Verilerin İşlenmesi: Görüşme, Anket, Gözlem, Kaynak Derlemesi, Tarama, Yazışma, Verilerin İşlenmesi, Çözümlenmesi. Araştırma Tasarısı ve Rapor Hazırlama: Araştırmanın Sınıflandırılması, Yazım Kuralları, Kaynak Toplama, Notlar, Bibliyografya, Tablo ve Şekiller. Araştırma Tasarısı ve Rapor Hazırlama: Sayfa Düzeni, Kaynak ve Dipnotlar, Metin Aktarımları, Tablo, Şekil ve Grafikler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|