ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Malzeme Bilimi KİM332 GÜZ 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Malzemeleri sınıflandırabilir.
    2-Malzemelerin kimyasal özelliklerini açıklayabilir
    3-Malzemelerin fiziksel özelliklerini açıklayabilir.
    4-Malzemelerin teknolojik özelliklerini açıklayabilir.
    5-Malzeme özelliklerine ilişkin hesaplamaları yapabilir
    6-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Malzeme bilimine giriş
    2 İşlevlerine ve şekillenmelerine göre malzeme çeşitleri
    3 Fiziksel ve kimyasal yapılarına göre malzeme çeşitleri
    4 Malzemeye asitlerin, bazların, gazların ve tuzların etkisi, etkisi
    5 Birim ağırlık, özgül ağırlık, porozite / kompasite
    6 Su emme, kılcallık, geçirimlilik, doyma derecesi, hacim değişikliği
    7 İç kuvvetler ve gerilmeler, eksenel çekme/ basınç gerilmeleri
    8 Eğilme / kayma / kesme ve emniyet gerilmesi kavramı
    9 ARASINAV
    10 Aşınma ve sertlik
    11 Çarpma ve yorulma
    12 Sünme ve kırılma işi
    13 Isı gerilmeleri, ısı iletkenliği ve akustik
    14 Fiziksel, kimyasal, mekanik ve teknolojik özelliklere ilişkin hesaplar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Smith, W.F. Çeviren: Kınıkoğlu N.G., 2001, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, Literatür Yayıncılık, İstanbul. 2. Materials science and Eng.: An introduction, W.D. Callister, 2003, John Wiley and Sons, London.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Malzemelerin sınıflandırılması, kimyasal, fiziksel, mekanik, teknolojik, termik ve akustik özelliklerini kavratmak.
    Dersin İçeriği Malzemelerin sınıflandırılması, atom yapıları ve bağlar, kristal yapılar, kristalin katılarda koordinasyon sayısı ve paketleme, kristal kusurları, katı eriyikler ve bileşim belirleme, amorf malzemeler, mühendislik malzemeleri (demir-çelik, demirdışı, alaşımlar, seramik, polimer ve kompozitler), malzemelerin mekanik özellikleri (çekme ve sertlik), malzemelerin deformasyon mekanizmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 1
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 1
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster