Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Malzeme bilimine giriş
|
|
2
|
İşlevlerine ve şekillenmelerine göre malzeme çeşitleri
|
|
3
|
Fiziksel ve kimyasal yapılarına göre malzeme çeşitleri
|
|
4
|
Malzemeye asitlerin, bazların, gazların ve tuzların etkisi, etkisi
|
|
5
|
Birim ağırlık, özgül ağırlık, porozite / kompasite
|
|
6
|
Su emme, kılcallık, geçirimlilik, doyma derecesi, hacim değişikliği
|
|
7
|
İç kuvvetler ve gerilmeler, eksenel çekme/ basınç gerilmeleri
|
|
8
|
Eğilme / kayma / kesme ve emniyet gerilmesi kavramı
|
|
9
|
ARASINAV
|
|
10
|
Aşınma ve sertlik
|
|
11
|
Çarpma ve yorulma
|
|
12
|
Sünme ve kırılma işi
|
|
13
|
Isı gerilmeleri, ısı iletkenliği ve akustik
|
|
14
|
Fiziksel, kimyasal, mekanik ve teknolojik özelliklere ilişkin hesaplar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Smith, W.F. Çeviren: Kınıkoğlu N.G., 2001, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
2. Materials science and Eng.: An introduction, W.D. Callister, 2003, John Wiley and Sons, London.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Malzemelerin sınıflandırılması, kimyasal, fiziksel, mekanik, teknolojik, termik ve akustik özelliklerini kavratmak.
|
Dersin İçeriği
|
Malzemelerin sınıflandırılması, atom yapıları ve bağlar, kristal yapılar, kristalin katılarda koordinasyon sayısı ve paketleme, kristal kusurları, katı eriyikler ve bileşim belirleme, amorf malzemeler, mühendislik malzemeleri (demir-çelik, demirdışı, alaşımlar, seramik, polimer ve kompozitler), malzemelerin mekanik özellikleri (çekme ve sertlik), malzemelerin deformasyon mekanizmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
1
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
1
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|