ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hesaplamalı Kimya KİM334 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hesaplamalı kimya ve teorik kimya arasında bağlantı kurar.
    2-Hesaplamalı kimya ve teorik kimya arasındaki farkları bilir.
    3-Hesaplamalı Kimya Araçlarını kavrar.
    4-Moleküler mekanik yöntemi ve temel ilkelerini kavrar.
    5-Molekül mekanik yönteminin kullanım örneklerini kavrar.
    6-Hasaplamalı kimyada Schrödinger denkleminin uygulamalarını kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hesaplamalı Kimya nedir
    2 Hesaplamalı Kimya ile yapılabilecekler
    3 Hesaplamalı Kimya Araçları
    4 Hesaplamalı kimya ve teorik kimya arasındaki farklar
    5 Potansiyel Enerji Yüzey kavramı
    6 Born-Oppenheimer yaklaşımı
    7 Geometri optimizasyonu
    8 Sabit noktalar ve normal mod titreşimler
    9 Simetri
    10 Simetri
    11 Moleküler mekanik yöntemi ve temel ilkeleri
    12 Molekül mekanik yönteminin kullanım örnekleri
    13 Hesaplamalı kimyada kuantum mekaniğinin kullanımı
    14 Hasaplamalı kimyada Schrödinger denkleminin uygulamaları
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Saliha Alyar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- F.JENSEN, Introduction to Computational Chemistry, John Wiley and Sons, New York, 1999
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kuantum mekanik yöntemlerin öğretilmesi ve kimyasal problemlere uygulanması
    Dersin İçeriği Hesaplamalı Kimya nedir,Hesaplamalı Kimya ile yapılabilecekler,Hesaplamalı Kimya Araçları,Hesaplamalı kimya ve teorik kimya arasındaki farklar,Potansiyel Enerji Yüzey kavramı,Born-Oppenheimer yaklaşımı,Geometri optimizasyonu,Sabit noktalar ve normal mod titreşimler,Simetri,Moleküler mekanik yöntemi ve temel ilkeleri,Molekül mekanik yönteminin kullanım örnekleri,Hesaplamalı kimyada kuantum mekaniğinin kullanımı,Hasaplamalı kimyada Schrödinger denkleminin uygulamaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 1
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 1
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster