Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hesaplamalı Kimya nedir
|
|
2
|
Hesaplamalı Kimya ile yapılabilecekler
|
|
3
|
Hesaplamalı Kimya Araçları
|
|
4
|
Hesaplamalı kimya ve teorik kimya arasındaki farklar
|
|
5
|
Potansiyel Enerji Yüzey kavramı
|
|
6
|
Born-Oppenheimer yaklaşımı
|
|
7
|
Geometri optimizasyonu
|
|
8
|
Sabit noktalar ve normal mod titreşimler
|
|
9
|
Simetri
|
|
10
|
Simetri
|
|
11
|
Moleküler mekanik yöntemi ve temel ilkeleri
|
|
12
|
Molekül mekanik yönteminin kullanım örnekleri
|
|
13
|
Hesaplamalı kimyada kuantum mekaniğinin kullanımı
|
|
14
|
Hasaplamalı kimyada Schrödinger denkleminin uygulamaları
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Saliha Alyar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1- F.JENSEN, Introduction to Computational Chemistry, John Wiley and Sons, New York, 1999
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kuantum mekanik yöntemlerin öğretilmesi ve kimyasal problemlere uygulanması
|
Dersin İçeriği
|
Hesaplamalı Kimya nedir,Hesaplamalı Kimya ile yapılabilecekler,Hesaplamalı Kimya Araçları,Hesaplamalı kimya ve teorik kimya arasındaki farklar,Potansiyel Enerji Yüzey kavramı,Born-Oppenheimer yaklaşımı,Geometri optimizasyonu,Sabit noktalar ve normal mod titreşimler,Simetri,Moleküler mekanik yöntemi ve temel ilkeleri,Molekül mekanik yönteminin kullanım örnekleri,Hesaplamalı kimyada kuantum mekaniğinin kullanımı,Hasaplamalı kimyada Schrödinger denkleminin uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
1
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
1
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|