ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyokimyada Temel Teknikler KİM423 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Laboratuvarda çalışabilme, biyokimyasal enstrumantasyon ve prosedurlerini kullanabilme becerisi kazanır.
    2-Biyokimya ile ilgili alanlarda gerekli teknikleri ve araçları kullanabilir.
    3-Laboratuvar güvenliği ve Biyogüvenliğin temel kuralları hakkında bilinç sahibi olur.
    4-Bilimsel literatür tarama becerisi kazanır.
    5-Ayırma ve saflaştırma tekniklerini yorumlar
    6-Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, yorumlayabilir.
    7-Öğrenciler elektrokimyasal teknikleri anlar.
    8-Öğrenciler spektroskopik teknikleri kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje10000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50122
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyokimya Laboratuvarının Genel Prensipleri
    2 Biyolojik tamponlar
    3 Ekstraksiyon
    4 Ön Ayırma Teknikleri
    5 Kromatografi ve kromatoğrfik metotlar
    6 Jel filtrasyon, iyon değişim kromatografisleri
    7 Ara sınav
    8 Afinite kromatografisi
    9 Hidrofofik etkileşim ve HPLC kromatografileri
    10 Eleketroforez
    11 İmmunolojik Teknikler; (immunopresipitasyon, Immunoblotting, ELISA)
    12 Spektroskopi
    13 Protein tayin metotları
    14 Seminer, sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Şevki ADEM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Byer, R. 2000. Modern Experimental Biochemistry, Prentice Hall, 480, New York Gallagher, SR. Wiley, EA. 2008. Current Protocols Essential Laboratory Techniques, Wiley Press, 806,
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Temel biyokimyasal tekniklerin ve laboratuvar çalışma prensiplerinin öğretilmesi, öğrencilerin ileri düzeydeki biyokimyasal çalışmaları planlama ve pratik çalışmalara katılabilme yetisinin kazandırılması temel amaçtır.
    Dersin İçeriği Tamponlar, ekstraksiyon yöntemleri, elektroforez, ayırma teknikleri, kolon kromatografileri konuları ders kapsamında anlatılacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster