Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Atmosfer kimyası
|
|
2
|
Hava örneklerinin alınması, saklanması ve analizi
|
|
3
|
Hidrokimya
|
|
4
|
Su örneklerinin alınması, saklanması ve analizi
|
|
5
|
Toprak kimyası
|
|
6
|
Toprak örneklerinin alınması, saklanması ve analizi
|
|
7
|
Çevre kirlilik kaynakları, Ara sınav
|
|
8
|
Endüstriyel ekoloji
|
|
9
|
Eser elementlerin metabolizması
|
|
10
|
Ağır metallerin metabolizması
|
|
11
|
Medikal jeoloji
|
|
12
|
Çevre kirliliğinin canlı organizmalar üzerine etkileri
|
|
13
|
Çevre kirliliğinin canlı organizmalar üzerine etkilerinin belirlenme yolları
|
|
14
|
Kimyasal ve çevre güvenliği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Pulford, I., H. Flowers. 2006. Environmental Chemistry at a Glance. Wiley-Blackwell Publishing, USA.
2. Buell, P., J. Ginard. 2002. Chemistry Fundamentals: An Environmental Perspective. 2nd Edition. Jones &Barnett Publishing. USA.
3. Kılıç, N.2007. Biyokimya İlkeleri-Lehninger. Palme yayınevi. Ankara.
4. Bayşu, N., Bayşu Sözbilir N. 2010. Biyokimya. Güneş Yayınevi. Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacını ekoloji ile ilgili biyokimya konusunda temel bilgileri sağlamak oluşturmaktadır.Ders kapsamında doğal çevredeki aynı ve farklı türler arasında meydana gelen etkileşimlere ve ilgili türlerin farklı faktörlere karşı sergilemiş oldukları biyokimyasal reaksiyonlara bir genel bakış sağlanması hedeflenmiştir.
|
Dersin İçeriği
|
Yaşam ve ekoloji, ekolojinin temel kavramları, ekosistemler ve onların özellikleri, ekosistemlerde enerji ve madde akışı,kirlilik ve ekoloji, ekolojik biyokimyanıntemel kavramları, biyokimyasal adaptasyon, aynı ve farklı türler arasındaki kimyasal ilişki, detoksifikasyon ve ilişkili metabolik yollar, biyotransformasyon ve biyodegradasyonlar, alım, biriktirme ve yoğunlaştırma kavramları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
3
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
3
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
1
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|