ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ekolojik Biyokimya KİM424 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciye ekolojik sorunlar hakkında bilgi kazandırmak
    2-Öğrenciye ekolojik Biyokimyanın kullanım alanları hakkında bilgi kazandırılması
    3-Çevre kirliliğinin canlılar üzerine etkileri ve bu etkilerin belirlenmesi amacı ile kullanılan cihazlar, cihaz bileşenleri ve çalışma prensiplerinin öğrenilmesi
    4-Çevre kirliliğinin önlenmesine ilişkin yollar hakkında bilgi sahibi olunması
    5-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanılması
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (50)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   222
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,4 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Atmosfer kimyası
    2 Hava örneklerinin alınması, saklanması ve analizi
    3 Hidrokimya
    4 Su örneklerinin alınması, saklanması ve analizi
    5 Toprak kimyası
    6 Toprak örneklerinin alınması, saklanması ve analizi
    7 Çevre kirlilik kaynakları, Ara sınav
    8 Endüstriyel ekoloji
    9 Eser elementlerin metabolizması
    10 Ağır metallerin metabolizması
    11 Medikal jeoloji
    12 Çevre kirliliğinin canlı organizmalar üzerine etkileri
    13 Çevre kirliliğinin canlı organizmalar üzerine etkilerinin belirlenme yolları
    14 Kimyasal ve çevre güvenliği
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Pulford, I., H. Flowers. 2006. Environmental Chemistry at a Glance. Wiley-Blackwell Publishing, USA. 2. Buell, P., J. Ginard. 2002. Chemistry Fundamentals: An Environmental Perspective. 2nd Edition. Jones &Barnett Publishing. USA. 3. Kılıç, N.2007. Biyokimya İlkeleri-Lehninger. Palme yayınevi. Ankara. 4. Bayşu, N., Bayşu Sözbilir N. 2010. Biyokimya. Güneş Yayınevi. Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacını ekoloji ile ilgili biyokimya konusunda temel bilgileri sağlamak oluşturmaktadır.Ders kapsamında doğal çevredeki aynı ve farklı türler arasında meydana gelen etkileşimlere ve ilgili türlerin farklı faktörlere karşı sergilemiş oldukları biyokimyasal reaksiyonlara bir genel bakış sağlanması hedeflenmiştir.
    Dersin İçeriği Yaşam ve ekoloji, ekolojinin temel kavramları, ekosistemler ve onların özellikleri, ekosistemlerde enerji ve madde akışı,kirlilik ve ekoloji, ekolojik biyokimyanıntemel kavramları, biyokimyasal adaptasyon, aynı ve farklı türler arasındaki kimyasal ilişki, detoksifikasyon ve ilişkili metabolik yollar, biyotransformasyon ve biyodegradasyonlar, alım, biriktirme ve yoğunlaştırma kavramları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster