ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ekolojik Biyokimya KİM424 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciye ekolojik sorunlar hakkında bilgi kazandırmak
    2-Öğrenciye ekolojik Biyokimyanın kullanım alanları hakkında bilgi kazandırılması
    3-Çevre kirliliğinin canlılar üzerine etkileri ve bu etkilerin belirlenmesi amacı ile kullanılan cihazlar, cihaz bileşenleri ve çalışma prensiplerinin öğrenilmesi
    4-Çevre kirliliğinin önlenmesine ilişkin yollar hakkında bilgi sahibi olunması
    5-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanılması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Pulford, I., H. Flowers. 2006. Environmental Chemistry at a Glance. Wiley-Blackwell Publishing, USA. 2. Buell, P., J. Ginard. 2002. Chemistry Fundamentals: An Environmental Perspective. 2nd Edition. Jones &Barnett Publishing. USA. 3. Kılıç, N.2007. Biyokimya İlkeleri-Lehninger. Palme yayınevi. Ankara. 4. Bayşu, N., Bayşu Sözbilir N. 2010. Biyokimya. Güneş Yayınevi. Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacını ekoloji ile ilgili biyokimya konusunda temel bilgileri sağlamak oluşturmaktadır.Ders kapsamında doğal çevredeki aynı ve farklı türler arasında meydana gelen etkileşimlere ve ilgili türlerin farklı faktörlere karşı sergilemiş oldukları biyokimyasal reaksiyonlara bir genel bakış sağlanması hedeflenmiştir.
    Dersin İçeriği Yaşam ve ekoloji, ekolojinin temel kavramları, ekosistemler ve onların özellikleri, ekosistemlerde enerji ve madde akışı,kirlilik ve ekoloji, ekolojik biyokimyanıntemel kavramları, biyokimyasal adaptasyon, aynı ve farklı türler arasındaki kimyasal ilişki, detoksifikasyon ve ilişkili metabolik yollar, biyotransformasyon ve biyodegradasyonlar, alım, biriktirme ve yoğunlaştırma kavramları
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster