ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nükleik Asitler KİM427 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-DNA ve RNA nın yapısını anlar.
    2-DNA ve RNA nın fonksiyonunu kavrama
    3-Nükleik asit metabolizmasını açıklama.
    4-Nükleik asitlerin nasıl analiz edildiğini anlar.
    5-DNA ve RNA nın analiz yöntemeleri hakkında bilgi sahibi olur.
    6-Genetik bilginin nasıl ifadelendiğini anlar.
    7-Bu moleküllerin teknolojik uygulamalarını bilir.
    8-Bildiklerini sözlü ve yazılı olarak başkalarına aktarabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   222
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,4 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş
    2 Nükleik asitlerin yapı ve özellikleri
    3 DNA nın yapı ve özellikleri
    4 RNA nın yapı ve özellikleri
    5 Replikasyon
    6 Ara sınav
    7 Transkripsiyon I
    8 Transkripsiyon II
    9 Nükleik asit analiz teknikleri
    10 Rekombinant DNA Teknolojisi I
    11 Rekombinant DNA Teknolojisi II
    12 Nükleik asitlerin sentezi
    13 Nükleik asit katabolizması
    14 Seminer, sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Şevki ADEM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Lüleyap HÜ. 2008. Moleküler Genetiğin Esasları, Nobel Kitabevi, 438, Ankara. Küfrevioğlu, İÖ. Keha, E. 2010. Biyokimya. Aktif Yayinevi, 643, İstanbul. Nelson, DL. Cox, MM. 2004, Lehninger Principles of Biochemistry, Fourth Edition, W.H. Freeman and Company, 1124, New York Temizkan, G. Arda, N. 2008. Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler. Nobel Tıp Kitabevleri, 354, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Genetik materyal olan nükleik asitlerin yapı, bicim ve fonksiyonları ile ilgili detaylı bilgi vererek öğrencilerin bilgi seviyesini artırmak,
    Dersin İçeriği nükleik asitlerin yapısı ve fonksiyonları, DNA ve RNA`nın yapısı, Genetik bilginin ifade edilmesi,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster