ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Enzimler ve Enzimatik Reaksiyonlar KİM429 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Enzim katalizinin ilkelerinin ve bir enzim katalizli reaksiyonun hızını etkileyen faktörleri açıklayabilir.
    2-Enzim kinetiğiyle ilgili veri ve grafikleri tanımlayabilme becerisini kazanır.
    3-Enzimatik regülasyonun biyokimyasal temellerini anlayabilir.
    4-Enzim aktivitesine ilişkin modelleri, allosteri mekanizmalarını ve bunlarla ilişkili deneysel işlemlerdeki temel ilkeleri tartışabilir
    5-Enzim immobilizasyonunun prensiplerinin anlama becerisini kazanır.
    6-Bilimsel literatür tarama becerisi kazanır.
    7-Etkin bir şekilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
    8-Enzimler ile ilgili alanlarda gerekli teknikleri ve araçları kullanabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (50)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje1012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Enzimler Genel Bakış
    2 Enzimlerin Yapısı Ve Özellikleri
    3 Enzimlerin Sınıflandırılması
    4 Enzim Etki Mekanizmaları, Koenzimler
    5 Enzim Aktivitesi, Aktivite Tayin Yöntemleri Ve Kalite Belirlenmesi
    6 Enzim Aktivitesine Etki Eden Faktörler
    7 Arasınav
    8 Enzim Kinetiğine Giriş
    9 Enzim Kinetiğine
    10 Enzim Aktivitesinin Kontrolü
    11 Bazı enzimlerin metabolik fonksiyonları
    12 İmmobilize Enzimler
    13 Enzimlerin uygulama alanları
    14 Seminer, sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Şevki ADEM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Marangani, AG. 2003. Enzyme Kinetics, A Modern Approach, John Wiley&Sons Inc, 204, Hoboken, New Jersey. Copeland, RA. 2000. Enzymes: A Practical Introduction to Structure Mechanism and Data Analysis, John Wiley VHC Inc. 416, New York Price, NC. Stevens, L. 1999. Fundamentals of Enzymology, Oxford University Press, 504, New York Frey, PA. Hegeman, AD. 2007. Enzymatic Reaction Mechanisms. Oxford University Press, 852, New York
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Genel hedef, in vivo ve in vitro ortamda enzimlerin davranışının anlaşılmasını sağlamaktır. Bu ders, hücrelerdeki enzimlerden izole enzimlere kadar geniş bir aralıktaki enzim davranış ve özelliklerini açıklamayı hedeflemektedir.
    Dersin İçeriği enzimler, enzimlerin yapısı, kinetiği, inhibisyonu ve uygulama alanları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 3
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 3
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster