Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Enzimler Genel Bakış
|
|
2
|
Enzimlerin Yapısı Ve Özellikleri
|
|
3
|
Enzimlerin Sınıflandırılması
|
|
4
|
Enzim Etki Mekanizmaları, Koenzimler
|
|
5
|
Enzim Aktivitesi, Aktivite Tayin Yöntemleri Ve Kalite Belirlenmesi
|
|
6
|
Enzim Aktivitesine Etki Eden Faktörler
|
|
7
|
Arasınav
|
|
8
|
Enzim Kinetiğine Giriş
|
|
9
|
Enzim Kinetiğine
|
|
10
|
Enzim Aktivitesinin Kontrolü
|
|
11
|
Bazı enzimlerin metabolik fonksiyonları
|
|
12
|
İmmobilize Enzimler
|
|
13
|
Enzimlerin uygulama alanları
|
|
14
|
Seminer, sunum
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Şevki ADEM
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Marangani, AG. 2003. Enzyme Kinetics, A Modern Approach, John Wiley&Sons Inc, 204, Hoboken, New Jersey.
Copeland, RA. 2000. Enzymes: A Practical Introduction to Structure Mechanism and Data Analysis, John Wiley VHC Inc. 416, New York
Price, NC. Stevens, L. 1999. Fundamentals of Enzymology, Oxford University Press, 504, New York
Frey, PA. Hegeman, AD. 2007. Enzymatic Reaction Mechanisms. Oxford University Press, 852, New York
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Genel hedef, in vivo ve in vitro ortamda enzimlerin davranışının anlaşılmasını sağlamaktır. Bu ders, hücrelerdeki enzimlerden izole enzimlere kadar geniş bir aralıktaki enzim davranış ve özelliklerini açıklamayı hedeflemektedir.
|
Dersin İçeriği
|
enzimler, enzimlerin yapısı, kinetiği, inhibisyonu ve uygulama alanları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
3
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
3
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
3
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|