ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kriminal Kimya KİM430 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kriminal kimya ve önemi hakkında bilgi kazandırılması
    2-Kriminal kimyanın Adli kimya ile ilişkisinin tanımlanması
    3-Kriminal kimyanın kullanım alanları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak
    4-Olay yerinden alınan örneklerin kriminal olarak incelenmesinde kullanılan cihazlar, cihaz bileşenleri ve çalışma prensiplerinin öğrenilmesi
    5-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanılması
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1022040
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje10000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   254
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,47 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kriminal kimyanın tanımı
    2 Kriminal Kimyanın önemi
    3 Olay yeri inceleme
    4 Olay yerinde örnek alım teknikleri
    5 Kimlik tespit çalışmaları (DNA analizi)
    6 Parmak izi belirlenmesi
    7 Kan izlerinin belirlenmesi
    8 Atış artıklarının belirlenmesi
    9 Boya ve Mürekkep analizi
    10 Uyuşturucu madde incelemeleri
    11 Patlayıcı madde incelemeleri
    12 Yanıcı madde incelemeleri
    13 Toksik madde incelemeleri
    14 Genel Kimyasal İncelemeler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Marshall, W.,J., Bangert, S., K. 1995. Clinical Biochemistry. Elsevier Health Sciences.U.S.A. 2.R.K. Murray, D.A. Bender, K.M. Botham, P.J. Kennelly, V.W. Rodwell, P. A. Weil. 2009. Harper?s İllustrated Biochemistry. The McGraw-Hill Companies. China. 3.Kılıç, N.2007. Biyokimya İlkeleri-Lehninger. Palme yayınevi. Ankara. 4. Bayşu, N., Bayşu Sözbilir N. 2010. Biyokimya. Güneş Yayınevi. Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kimyasal ve biyolojik delillerin dünyada uygulanan bilimsel ve analitik teknikler kullanılarak incelenmesi ve böylece suç ve suçlunun tespiti hakkında temel bilgilerin kazandırılması
    Dersin İçeriği uyuşturucu, patlayıcı, yanıcı ve toksik maddelerin incelenmesi kan ve parmak izi alma, olay yeri inceleme
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 3
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster