ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Organik Kimya Lab-III KİM442 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1- Aromatik bileşiklerin senteziyle ilgili yöntemleri deneyebilecektir.
    2- Esterleşme reaksiyonlarını uygular
    3-Seçmeli Deneylerde; Aspirin, İyodoform, Sinnamik asit, İzoamil klorür, Sabun, Etil-3-kumarin karboksilat,Celebrex, Flavon, İzoamil asetat sentezlerini uygular.
    4-Organik bileşiklerin tanınmalarıyla ilgili yöntemleri deneyebilecektir
    5-Sodyum eritişi yöntemini kullanır
    6-Elementel analiz yöntemini kullanır.
    7-Çözünürlük testi yöntemlerini kullanır
    8-Fonksiyonel grup analizi yöntemlerini kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 101414196
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)10133
    Proje1011010
    Laboratuar 1014456
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   324
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10,8 ---- (11)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Katalitik İndirgenme,
    2 Esterleşme:Benzoik asitten etil benzoat eldesi
    3 Seçmeli deneyler-I
    4 Seçmeli deneyler-II
    5 Seçmeli deneyler-III
    6 Seçmeli deneyler-IV
    7 Arasınav
    8 Kalitatif organik analiz: 1-Çözünürlük testi, Fonksiyonel grup analizi,
    9 Türev Hazırlama
    10 Kalitatif organik analiz: Fonksiyonel grup analizi`ne devam,
    11 Kalitatif organik analiz: Fonksiyonel grup analizi`ne devam
    12 Kalitatif organik analiz: Fonksiyonel grup analizi`ne devam, Türev Hazırlama,
    13 Kalitatif organik analiz: Fonksiyonel grup analizi`ne devam, Türev Hazırlama
    14 Telafi.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Hamdi Özkan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Solomons,T.W. Graham, Fryhle, Craig B., Çeviri Editörleri Gürol Okay, Yılmaz Yıldırır, "Organik Kimya", Literatür Yayıncılık,2002.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Organik kimya dersinde öğrendiği teorik bilgileri uygulamak.
    Dersin İçeriği Elementel analiz, fonksiyonel grup testi, sodyum eritişi, esterleşme tepkimesi,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 3
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster