Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Avrupa Farmakopesi: Genel terminolojisi, genel testleri ve tetkikleri. Halojenler
|
|
2
|
Halojenitler, arıtılmış su
|
|
3
|
Oksijen ve bileşikleri
|
|
4
|
Kükürt ve bileşikleri, nitrojen ve bileşikleri
|
|
5
|
Bizmut bileşikleri, alkali metal tuzlar (Na, Li), silikon, magnezyum ve bor bileşikleri
|
|
6
|
Kalsiyum, çinko ve baryum bileşikleri
|
|
7
|
Civa, demir ve gümüş bileşikleri
|
|
8
|
Hidrokarbonlar ve doymuş hidrokarbonların halojen türevleri Doymuş. Aldehitler
|
|
9
|
Alifatik karboksilik asitler ve bunların tuzları. EDTA Türevleri. Alkoller
|
|
10
|
Nitrik asit esterleri, eterleri, aril alifatik esterler
|
|
11
|
Alifatik amino asit. Fenoller. Aromatik karboksilik asitler ve bunların tuzları ve esterleri
|
|
12
|
Para-aminofenol türevleri, asetanilit ve dialkilamino türevleri
|
|
13
|
Para-aminobenzoik aside ve para-amino-asit türevleri
|
|
14
|
Aromatik sülfonik asit klorür türevleri. Aromatik sülfonik asit türevleri.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Hamdi ÖZKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. The Analysis of Drugs in Biological Fluids, J.Chamberlain, CRC Press,1995.
2. Textbook of.Pharmaceutical analysis, K.A. Connors, II.ed. John Wiley and Sons,1975.
3. Farmasötik Kimya, Hacettepe Eczacılık Fakültesi Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İlaç endüstrisinde çalışacak olan öğrencilerin ilaç aktif maddelerinin yapılarını tanıması, yapı-aktiflik ilişkisini ve ilaçların sınıflandırılması konusunda bilgilendirilmeleri. Yaygın olarak sentezlenen bazı ilaç aktif maddelerinin sentez yöntemlerinin incelenmesi ve sentez kademelerinde çıkabilecek problemlerin nasıl aşılacağı konusunda bilgi verilmesi
|
Dersin İçeriği
|
İlaç aktif madde yapıları ve sınıflandırılması, Sinir ,Kalp-Damar ile Sindirim sistemine etki eden ilaçlar ve Kemoterapötik, Antibiyotik, Antifungal Antiviral ve Antikanser İlaçlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
3
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
3
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|