ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İlaç Etken Bileşiklerin Sentezi KİM448 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-İlaç aktif madde yapılarını tanır,
    2-İlaçları sınıflandırır
    3-İlaç aktif madde sentez yöntemlerini kavrar.
    4-Reaksiyon mekanizmalarını anlar ve yorumlar
    5-Sentezlenen bileşiklerin izolasyon metotlarını kavrar
    6-Özgüvenli grup çalışmasına yatkınlığı gelişir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler106636
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102510
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1021530
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   222
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,4 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Avrupa Farmakopesi: Genel terminolojisi, genel testleri ve tetkikleri. Halojenler
    2 Halojenitler, arıtılmış su
    3 Oksijen ve bileşikleri
    4 Kükürt ve bileşikleri, nitrojen ve bileşikleri
    5 Bizmut bileşikleri, alkali metal tuzlar (Na, Li), silikon, magnezyum ve bor bileşikleri
    6 Kalsiyum, çinko ve baryum bileşikleri
    7 Civa, demir ve gümüş bileşikleri
    8 Hidrokarbonlar ve doymuş hidrokarbonların halojen türevleri Doymuş. Aldehitler
    9 Alifatik karboksilik asitler ve bunların tuzları. EDTA Türevleri. Alkoller
    10 Nitrik asit esterleri, eterleri, aril alifatik esterler
    11 Alifatik amino asit. Fenoller. Aromatik karboksilik asitler ve bunların tuzları ve esterleri
    12 Para-aminofenol türevleri, asetanilit ve dialkilamino türevleri
    13 Para-aminobenzoik aside ve para-amino-asit türevleri
    14 Aromatik sülfonik asit klorür türevleri. Aromatik sülfonik asit türevleri.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Hamdi ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. The Analysis of Drugs in Biological Fluids, J.Chamberlain, CRC Press,1995. 2. Textbook of.Pharmaceutical analysis, K.A. Connors, II.ed. John Wiley and Sons,1975. 3. Farmasötik Kimya, Hacettepe Eczacılık Fakültesi Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İlaç endüstrisinde çalışacak olan öğrencilerin ilaç aktif maddelerinin yapılarını tanıması, yapı-aktiflik ilişkisini ve ilaçların sınıflandırılması konusunda bilgilendirilmeleri. Yaygın olarak sentezlenen bazı ilaç aktif maddelerinin sentez yöntemlerinin incelenmesi ve sentez kademelerinde çıkabilecek problemlerin nasıl aşılacağı konusunda bilgi verilmesi
    Dersin İçeriği İlaç aktif madde yapıları ve sınıflandırılması, Sinir ,Kalp-Damar ile Sindirim sistemine etki eden ilaçlar ve Kemoterapötik, Antibiyotik, Antifungal Antiviral ve Antikanser İlaçlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 3
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster