ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Boyar Maddeler KİM449 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Renklilik ve renk kavramını açıklayabilir.
    2-Boya bitkilerini tanıyabilir.
    3-Boyar maddeyi bitkiden ekstrakte edebilir.
    4-Boyamaya etki eden faktörleri analiz edebilir.
    5-Boyarmaddeyi elyafa uygulayabilir.
    6-Boya miktarını belirleyebilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler104520
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 5236
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011515
    Proje1012020
    Laboratuar 5248
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel Bilgiler
    2 Renk kavramı
    3 Boya bitkileri
    4 Ekstraksiyon işlemi
    5 Boyamaya etki eden faktörler
    6 Renk kodlarının verilmesi
    7 Elyaflar ve yapıları
    8 Ara Sınav
    9 Elyafların boyanması
    10 Boya miktarı
    11 Haslık analizleri
    12 Gri ölçeğin kullanımı
    13 Uygulama
    14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Eyüboğlu Ü., 1983. Doğal Boyalarla Yün Boyama, Uygulamalı Eğitim Vakfı Yayınları, İstanbul. Özcan, Y., 1978. Tekstil Elyaf ve Boyama Tekniği, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul. Önal, A. Doğal Boyar Maddeler, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Fen-Edb. Fak. Yayınları, No: 7, Tokat.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Genel bilgiler, renk kavramı, boya bitkileri, bitkilerin kurutulması ve kullanılması, ekstraksiyon işlemi, boyama yöntemleri ve boyama mekanizmaları, boyamaya etki eden faktörler, haslık analizleri, renk kodlarının verilmesi, boyalı tekstil ürününde boya miktarı, pH, ışık haslığı, yıkama haslığı, hipo haslığı, kuru ve yaş sürtünme haslığı, ter haslığı, ütü haslığı tayinleri ve gri ölçeğin kullanılışının öğrenilmesi.
    Dersin İçeriği Genel Bilgiler Renk kavramı Boya bitkileri Ekstraksiyon işlemi Boyamaya etki eden faktörler Renk kodlarının verilmesi Elyaflar ve yapıları Elyafların boyanması Boya miktarı Haslık analizleri Gri ölçeğin kullanımı Uygulama Uygulama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster