Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Polimerlerde ön kavramlar
|
|
2
|
Polimerlerin tarihçesi, adlandırılması ve gelişimi
|
|
3
|
Polimerlerin stereokimyası,ısıl özellikler,camsı geçiş sıcaklığı
|
|
4
|
Camsı geçişsıcaklığını etkileyen faktörler ve kristalinite
|
|
5
|
Polimerlerin çözünürlüğü,mol kütlesi türleri ve fraksiyonlanması
|
|
6
|
Polimerlerin mol kütlesini belirleme yöntemleri,sayısal özellikler
|
|
7
|
Son grup analizi, ışık saçılması,ultrasantifruj viskozite, ve jel geçirgenlik yöntemleri
|
|
8
|
Basamaklı polimerizasyon tepkimeleri,kınetiği, polimerleşme derecesinin zamana
|
|
9
|
ARASINAV
|
|
10
|
Radikalik katılma polimerizasyonu başlatılması
|
|
11
|
Zincir tepkimesi
|
|
12
|
Radikalik katılma polimerizasyonu kinetiği,
|
|
13
|
İyonik polimerizasyon, anyonik ve katyonik polimerizasyon
|
|
14
|
Kopolimerizasyon
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Saçak, M., 2002. Polimer Kimyası,Gazi Kitabevi, Ankara.
Seymour, RB., Carraher, CE., 1981. Polymer Chemistry, Marcel & Deccer Inc. New York.
Baysal, B., 1981. Polimer Kimyası-I, 1.Baskı, Çağlayan Basımevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Polimerler günlük yaşantımızın her alanında kullanılan plastik, kauçuk,sentetik lif, boyalar ve yapıştırıcılar gibi malzemelerin temel girdisidir. Öğrencilere, polimerlerin sentezi, fiziksel ve kimyasal özellikleri, mol kütlelerinin tayini hakkında bilgi vererek, bu özelliklerin analizini yapabilme yeteneği kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Polimerlerde ön kavramlar
Polimerlerin tarihçesi, adlandırılması ve gelişimi
Polimerlerin stereokimyası,ısıl özellikler,camsı geçiş sıcaklığı
Camsı geçişsıcaklığını etkileyen faktörler ve kristalinite
Polimerlerin çözünürlüğü,mol kütlesi türleri ve fraksiyonlanması
Polimerlerin mol kütlesini belirleme yöntemleri,sayısal özellikler
Son grup analizi, ışık saçılması,ultrasantifruj viskozite, ve jel geçirgenlik yöntemleri
Basamaklı polimerizasyon tepkimeleri,kınetiği, polimerleşme derecesinin zamana
bağlılığı
Radikalik katılma polimerizasyonu başlatılması
Zincir tepkimesi
Radikalik katılma polimerizasyonu kinetiği,
İyonik polimerizasyon, anyonik ve katyonik polimerizasyon
Kopolimerizasyon
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|