ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Organik Polimerler KİM450 GÜZ 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Polimerlerin yapısal özelliklerine göre kullanım alanını belirleyebilir.
    2-Polimerlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini tayin edebilir.
    3-Molekül ağırlığı, molekül ağırlığı dağılımları ve çeşitli ortalama molekül ağırlıkları ve molekül ağırlığı tayin yöntemlerini bilir.
    4-Basamaklı ve katılma polimerizasyonlarını bilir.
    5-Polimerlerin çözünürlüğü ile çözücü seçimi konusunda tahmin ve yorumlarda bulunabilir.
    6-Polimer çözeltilerinin termodinamiğine ait parametreleri hesaplayabilir.
    7-Polimer sentez yöntemlerini ve farklarını açıklayabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler104520
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10224
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012020
    Proje1012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Polimerlerde ön kavramlar
    2 Polimerlerin tarihçesi, adlandırılması ve gelişimi
    3 Polimerlerin stereokimyası,ısıl özellikler,camsı geçiş sıcaklığı
    4 Camsı geçişsıcaklığını etkileyen faktörler ve kristalinite
    5 Polimerlerin çözünürlüğü,mol kütlesi türleri ve fraksiyonlanması
    6 Polimerlerin mol kütlesini belirleme yöntemleri,sayısal özellikler
    7 Son grup analizi, ışık saçılması,ultrasantifruj viskozite, ve jel geçirgenlik yöntemleri
    8 Basamaklı polimerizasyon tepkimeleri,kınetiği, polimerleşme derecesinin zamana
    9 ARASINAV
    10 Radikalik katılma polimerizasyonu başlatılması
    11 Zincir tepkimesi
    12 Radikalik katılma polimerizasyonu kinetiği,
    13 İyonik polimerizasyon, anyonik ve katyonik polimerizasyon
    14 Kopolimerizasyon
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Saçak, M., 2002. Polimer Kimyası,Gazi Kitabevi, Ankara. Seymour, RB., Carraher, CE., 1981. Polymer Chemistry, Marcel & Deccer Inc. New York. Baysal, B., 1981. Polimer Kimyası-I, 1.Baskı, Çağlayan Basımevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Polimerler günlük yaşantımızın her alanında kullanılan plastik, kauçuk,sentetik lif, boyalar ve yapıştırıcılar gibi malzemelerin temel girdisidir. Öğrencilere, polimerlerin sentezi, fiziksel ve kimyasal özellikleri, mol kütlelerinin tayini hakkında bilgi vererek, bu özelliklerin analizini yapabilme yeteneği kazandırmak
    Dersin İçeriği Polimerlerde ön kavramlar Polimerlerin tarihçesi, adlandırılması ve gelişimi Polimerlerin stereokimyası,ısıl özellikler,camsı geçiş sıcaklığı Camsı geçişsıcaklığını etkileyen faktörler ve kristalinite Polimerlerin çözünürlüğü,mol kütlesi türleri ve fraksiyonlanması Polimerlerin mol kütlesini belirleme yöntemleri,sayısal özellikler Son grup analizi, ışık saçılması,ultrasantifruj viskozite, ve jel geçirgenlik yöntemleri Basamaklı polimerizasyon tepkimeleri,kınetiği, polimerleşme derecesinin zamana bağlılığı Radikalik katılma polimerizasyonu başlatılması Zincir tepkimesi Radikalik katılma polimerizasyonu kinetiği, İyonik polimerizasyon, anyonik ve katyonik polimerizasyon Kopolimerizasyon
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster