ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Stereokimya ve Stereoseçicilik KİM452 GÜZ 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Organik bileşiklerin konformasyon, konfigurasyon, stereoizomerler, ve konformasyonel özelliklerinin öğrenilmesi.
    2- Kirallık, optikce aktiflik, ve optik izomeri kavramlarının bilinmesi.
    3-Adlandırma kurallarının öğrenilmesi.
    4-Organik sentez tepkimeleri-stereokimya ilişkisinin kavratılması.
    5-Halkalı bileşiklerde stereoizomerinin öğrenilmesi.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler106636
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102510
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1021530
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   222
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,4 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kirallik, MolekülYapısı, İzomerizm, Enantiomerler, Simetri Düzlemi ve Ayna Görüntüsü
    2 Optikçe Aktiflik, Diastereomerler ve Stereroizomerler, D ve L Sembolleri, R ve S Sembolleri.
    3 α ve β Sembolleri, Aksiyal ve Ekvatoryal Pozisyonlar, Endo ve Ekzo Tanımlama, Eritro, ve Treo Tanımlama.
    4 in ve Anti Tanımlama, Cis ve Trans Tanımlama, E ve Z tanımlama, Ayrışık(Eclipced) ve Çakışık(Staggered) Konformasyonlar, Gauche ve Anti Konformasyonlar.
    5 Düz ve Halkalı Alkanlarda Konformasyon, Konformasyonal Analiz, Anomerik Etkiler.
    6 Stereokimyanın Kontrolü.
    7 Arasınav
    8 Kiral Subsratlarla Asimetrik Sentez.
    9 NMR Spektroskopisi ile Konformasyonal Analiz.
    10 Asimetrik tetrahedral karbon içeren moleküllerdeki kiralite.
    11 Stereojenik merkez içermeyen sistemlerde kiralite
    12 Diğer stereojenik atomları içeren bileşikler
    13 Diastereoselektif reaksiyonlar
    14 Karbonil bileşiklerinin stereokimyası, Bazı önemli alken sentezlerinin stereokimyası.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Hamdi ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Basic Organic Stereochemistry, Ernest L. Eliel, Samuel H. Wilen, Michael P. Doyle, Wiley Interscience 2001. 2. D.G. Morris, "Stereochemistry", Royal Society of Chemistry, Great Britain, 2001.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kimya bölümü öğrencilerine; Uzaysal etkileşimlerin, konformasyonların, konfigürasyonların incelenmesinin öğretilmesi.
    Dersin İçeriği Stereoizomerlerin yapısı/Konformasyonel analiz/Asimetrik tetrahedral karbon içeren moleküllerdeki kiralite/Srereojenik merkez içermeyen sistemlerde kiralite/Diğer stereojenik atomları içeren bileşikler/Diastereoselektif reaksiyonlar/Karbonil bileşiklerinin stereokimyası/Bazı önemli alken sentezlerinin stereokimyası/Karbon-azot çoklu bağlarının stereokimyası/Siklik bileşiklerin stereoselektif reaksiyonları/Asimetrik sentezler/Bir karışımdaki stereoizomerlerin oranlarının belirlenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 3
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster