Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kirallik, MolekülYapısı, İzomerizm, Enantiomerler, Simetri Düzlemi ve Ayna Görüntüsü
|
|
2
|
Optikçe Aktiflik, Diastereomerler ve Stereroizomerler, D ve L Sembolleri, R ve S Sembolleri.
|
|
3
|
α ve β Sembolleri, Aksiyal ve Ekvatoryal Pozisyonlar, Endo ve Ekzo Tanımlama, Eritro, ve Treo Tanımlama.
|
|
4
|
in ve Anti Tanımlama, Cis ve Trans Tanımlama, E ve Z tanımlama, Ayrışık(Eclipced) ve Çakışık(Staggered) Konformasyonlar, Gauche ve Anti Konformasyonlar.
|
|
5
|
Düz ve Halkalı Alkanlarda Konformasyon, Konformasyonal Analiz, Anomerik Etkiler.
|
|
6
|
Stereokimyanın Kontrolü.
|
|
7
|
Arasınav
|
|
8
|
Kiral Subsratlarla Asimetrik Sentez.
|
|
9
|
NMR Spektroskopisi ile Konformasyonal Analiz.
|
|
10
|
Asimetrik tetrahedral karbon içeren moleküllerdeki kiralite.
|
|
11
|
Stereojenik merkez içermeyen sistemlerde kiralite
|
|
12
|
Diğer stereojenik atomları içeren bileşikler
|
|
13
|
Diastereoselektif reaksiyonlar
|
|
14
|
Karbonil bileşiklerinin stereokimyası, Bazı önemli alken sentezlerinin stereokimyası.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Hamdi ÖZKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Basic Organic Stereochemistry, Ernest L. Eliel, Samuel H. Wilen, Michael P. Doyle, Wiley Interscience 2001.
2. D.G. Morris, "Stereochemistry", Royal Society of Chemistry, Great Britain, 2001.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kimya bölümü öğrencilerine; Uzaysal etkileşimlerin, konformasyonların, konfigürasyonların incelenmesinin öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Stereoizomerlerin yapısı/Konformasyonel analiz/Asimetrik tetrahedral karbon içeren moleküllerdeki kiralite/Srereojenik merkez içermeyen sistemlerde kiralite/Diğer stereojenik atomları içeren bileşikler/Diastereoselektif reaksiyonlar/Karbonil bileşiklerinin stereokimyası/Bazı önemli alken sentezlerinin stereokimyası/Karbon-azot çoklu bağlarının stereokimyası/Siklik bileşiklerin stereoselektif reaksiyonları/Asimetrik sentezler/Bir karışımdaki stereoizomerlerin oranlarının belirlenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
3
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
3
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
1
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
3
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|