ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Organik Kimyada İsim Reaksiyonları KİM453 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ünlü kimyacıların adının geçtiği reaksiyonları öğrenir.
    2-Değişik mekanizmaları tanımlar.
    3- Yeni sentez dizaynı için farklı yaklaşım deneyimi kazanır
    4- Organik kimyadaki anahtar reaksiyonları tanımlar.
    5-İyonik ve radikalik reaksiyonlardaki temel farkı tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler157642
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje1531545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   233
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,77 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Aldol reaksiyonu, Çapraz aldol reaksiyonu, Cannizaro reaksiyonu.
    2 Arbuzov reaksiyonu, Baeyer-Viliger raksiyonu, Bamford-Stevens Reaksiyonu
    3 Beckmann Düzenlenmesi, Birch indirgenmesi, Clemmensen indirgenmesi
    4 Cope düzenlenmesi, Diazo kenetlenmesi, Favorski düzenlenmesi
    5 Grignard Reaksiyonu, Gatterman Sentezi
    6 Hell-Volhard-Zelinskii Reaksiyonu, Hunsdiecker Reaksiyonu, Knorr pirol sentezi
    7 Arasınav
    8 McMurry reaksiyonu, Mitsunobu reaksiyonu.
    9 Prins reaksiyonu, Sandmeyer reaksiyonu
    10 Wagner-Meerwein düzenlenmesi
    11 Vilsmeier-Haack Reaksiyonu
    12 Nef Reaksiyonu, Neber düzenlenmesi
    13 Lossen reaksiyonu, Mannich reaksiyonu
    14 Hantzsch piridin sentezi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Hamdi ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. J.J.Li, Name Reactions, Springer-Verlag, Berlin, 2003. 2. T.Laue, A.Plagens, Named Organic Reactions, 2nd ed., John Wiley and Sons, New York, 2000. 3. L. S. Hegedus, Transition Metals in the Synthesis of Complex Organic Molecules, 2nd ed., University Science Books, 1999
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kimya bölümü öğrencilerine; temel isim reaksiyonlarını ve mekanizmalarını öğretmek.
    Dersin İçeriği Katılma reaksiyonları, Ayrılma reaksiyonları, Yer Değiştirme reaksiyonları Kondenzasyon reaksiyonları Yeniden Düzenleme Yükseltgenme-İndirgenme reaksiyonları Radikalik Reaksiyonlarda geçen bazı isim reaksiyonları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster