ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Organik Kimyada Kullanılan Ayıraçlar KİM455 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Organik sentezde kullanılan ayıraçları tanır
    2-Ayıraçların organik kimyada hangi tip reaksiyonda kullanıldığı konusunda deneyim kazanır.
    3-Organik kimya reaksiyon mekanizmasını kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1010550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 511010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje511010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   216
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,2 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ayıraçların genel tanıtımı ve önemi
    2 Asidik ayıraçlar
    3 Bazik ayıraçlar
    4 Li ve Al içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımları
    5 Ni, Pd içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
    6 Azot içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
    7 Sodyum ve bakır içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
    8 Kükürt, selenyum içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
    9 Organometalik ayıraçlar
    10 Fosfor içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
    11 Kalay içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
    12 Boran içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
    13 Al içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımları
    14 Problemler ve çözümleri
    Ön Koşul Kimya Bölümü, organik kimya I ve II derslerini almış olmak.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Zeynep GÜLTEKİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -----
    Kaynaklar 1. Jenkins, P.R. Organometallic Reagents in Synthesis 2. Paquette, L.A. Reagents for organic synthesis. 3. Smith, M.B. Organic Synthesis, McGrav-Hill, inc.ISBN:0-07-113909-5
    Yardımcı Kitap İlgili web siteleri: www.elsevier.com, www.Sciencedirect.com, www.rsc.org, www.sciencefinder.com
    Dersin Amacı Organik sentezde kullanılan ayıraçların tanınması ve hangi tip reaksiyonlarda kullanıldığını kavratmak
    Dersin İçeriği Organik kimyada kullanılan ayıraçların tanıtımı. Li, Al, Ni, Pd, Sn, N, Na, Cu, S, Se, P, ve Bor içeren ayıraçlarin organik sentez de kullanımı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster