Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ayıraçların genel tanıtımı ve önemi
|
|
2
|
Asidik ayıraçlar
|
|
3
|
Bazik ayıraçlar
|
|
4
|
Li ve Al içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımları
|
|
5
|
Ni, Pd içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
|
|
6
|
Azot içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
|
|
7
|
Sodyum ve bakır içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
|
|
8
|
Kükürt, selenyum içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
|
|
9
|
Organometalik ayıraçlar
|
|
10
|
Fosfor içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
|
|
11
|
Kalay içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
|
|
12
|
Boran içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımı
|
|
13
|
Al içeren ayıraçlar ve sentezde kullanımları
|
|
14
|
Problemler ve çözümleri
|
|
Ön Koşul
|
Kimya Bölümü, organik kimya I ve II derslerini almış olmak.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Zeynep GÜLTEKİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-----
|
Kaynaklar
|
1. Jenkins, P.R. Organometallic Reagents in Synthesis
2. Paquette, L.A. Reagents for organic synthesis.
3. Smith, M.B. Organic Synthesis, McGrav-Hill, inc.ISBN:0-07-113909-5
|
Yardımcı Kitap
|
İlgili web siteleri: www.elsevier.com, www.Sciencedirect.com, www.rsc.org, www.sciencefinder.com
|
Dersin Amacı
|
Organik sentezde kullanılan ayıraçların tanınması ve hangi tip reaksiyonlarda kullanıldığını kavratmak
|
Dersin İçeriği
|
Organik kimyada kullanılan ayıraçların tanıtımı. Li, Al, Ni, Pd, Sn, N, Na, Cu, S, Se, P, ve Bor içeren ayıraçlarin organik sentez de kullanımı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
3
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|