ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Reaktif Ara Ürünler KİM457 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Organik yapılar hakkında bilgi sahibi olur
    2-Organik kimyada reaksiyon tekniklerini uygular
    3-Organik sentezlerde alternatif metotları tasarlar
    4-Organik yapıların reaktiviteleri hakkında yorum yapar
    5-Singlet oksijen reaksiyonlarını kavrar
    6-Örnekler üzerinde reaktif ara ürünlerini kullanabilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler108540
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 105420
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011515
    Proje1012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   208
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,93 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Reaktif Ara Ürünler ve Sınıflandırılması
    2 Karbenlerin yapısı ve Sınıflandırılması
    3 Karbenlerin elde edilmeleri
    4 Karbenlerin elde edilmeleri reaksiyonları
    5 Karbenlerin reaksiyonlarının sınıflandırılması, Dimerleşme reaksiyonları
    6 Karbenlerin katılma reaksiyonları
    7 Karbenlerin katılma reaksiyonları
    8 Karbenlerin insertion reaksiyonları
    9 ARA SINAV
    10 Karbenlerin düzenlenme reaksiyonları
    11 Karbenlerin düzenlenme reaksiyonları
    12 Karbenlerin tüm reaksiyonlarıyla ilgili soru çözümleri
    13 Nükleofilik karbenler ve nitrenler
    14 Nitrenlerin düzenlenme reaksiyonları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İbrahim DEMİRTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Bentrand G., Fontis Media S A., 2002. Carbene Chemistry, Marcel Dekker Inc, Netherlends. Clayden J., Greeves N., Warren S., Wothers P., 2000. Organic Chemistry, Oxford University Press, USA.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Organik bileşiklerden meydana gelen reaktif ara yapıların tanınması, özellikleri ve verdikleri reaksiyonlar ve mekanizmalarının öğrenilmesi
    Dersin İçeriği Reaktif Ara Ürünler ve Sınıflandırılması Karbenlerin yapısı ve Sınıflandırılması Karbenlerin elde edilmeleri Karbenlerin elde edilmeleri reaksiyonları Karbenlerin katılma reaksiyonları Karbenlerin reaksiyonlarının sınıflandırılması, Dimerleşme reaksiyonları Karbenlerin insertion reaksiyonları Karbenlerin düzenlenme reaksiyonları Karbenlerin tüm reaksiyonlarıyla ilgili soru çözümleri Nükleofilik karbenler ve nitrenler Nitrenlerin düzenlenme reaksiyonları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster