Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Reaktif Ara Ürünler ve Sınıflandırılması
|
|
2
|
Karbenlerin yapısı ve Sınıflandırılması
|
|
3
|
Karbenlerin elde edilmeleri
|
|
4
|
Karbenlerin elde edilmeleri reaksiyonları
|
|
5
|
Karbenlerin reaksiyonlarının sınıflandırılması, Dimerleşme reaksiyonları
|
|
6
|
Karbenlerin katılma reaksiyonları
|
|
7
|
Karbenlerin katılma reaksiyonları
|
|
8
|
Karbenlerin insertion reaksiyonları
|
|
9
|
ARA SINAV
|
|
10
|
Karbenlerin düzenlenme reaksiyonları
|
|
11
|
Karbenlerin düzenlenme reaksiyonları
|
|
12
|
Karbenlerin tüm reaksiyonlarıyla ilgili soru çözümleri
|
|
13
|
Nükleofilik karbenler ve nitrenler
|
|
14
|
Nitrenlerin düzenlenme reaksiyonları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İbrahim DEMİRTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bentrand G., Fontis Media S A., 2002. Carbene Chemistry, Marcel Dekker Inc, Netherlends.
Clayden J., Greeves N., Warren S., Wothers P., 2000. Organic Chemistry, Oxford University Press, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Organik bileşiklerden meydana gelen reaktif ara yapıların tanınması, özellikleri ve verdikleri reaksiyonlar ve mekanizmalarının öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Reaktif Ara Ürünler ve Sınıflandırılması
Karbenlerin yapısı ve Sınıflandırılması
Karbenlerin elde edilmeleri
Karbenlerin elde edilmeleri reaksiyonları
Karbenlerin katılma reaksiyonları
Karbenlerin reaksiyonlarının sınıflandırılması, Dimerleşme reaksiyonları
Karbenlerin insertion reaksiyonları
Karbenlerin düzenlenme reaksiyonları
Karbenlerin tüm reaksiyonlarıyla ilgili soru çözümleri
Nükleofilik karbenler ve nitrenler
Nitrenlerin düzenlenme reaksiyonları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|