ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Organik Yapı Tayini KİM459 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bileşiklerin sınıflandırılmasını kavrar.
    2-Bilinmeyen madde karışımlarının sistematik ayrımını öğrenir
    3-Bileşiklerin fonksiyonel gruplarının belirlemeyi öğrenir.
    4-Moleküllerin hangi türevi seçeceğini ve nasıl hazırlayacağını öğrenir.
    5-Molekülün kütlesinin tayinini öğrenir.
    6-Bilinmeyen molekülün yapı tayini gerçekleştirebilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler108540
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 105420
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011515
    Proje1012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   208
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,93 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Organik kalitatif analiz: Genel ayırım ve saflandırma
    2 Ön deneme, gözlemler ve fiziksel özelliklerin belirlenmesi
    3 Elementlerin belirlenmesi
    4 Bileşiklerin çözünürlüklerinin belirlenmesi ve sınıflandırılması
    5 Bilinmeyen madde karışımlarının sistematik ayırımı
    6 Bileşiklerin tanımlanması
    7 Fonksiyonlu grupların belirlenmesi ve karakteristik reaksiyonları
    8 Türev seçimi ve hazırlanması
    9 ARA SINAV
    10 NMR spektroskopisi
    11 IR ve UV spektroskopisi
    12 Kütle spektrospisi
    13 Moleküler yapının tayini.
    14 Moleküler yapının tayini.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İbrahim DEMİRTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Erdik E., Obali M., Yüksekisik N., Öktemer A., Pekel T., 2007. Denel Organik Kimya, Gazi Kitabevi. Erdik E., 2008. Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler, Gazi Kitabevi. Elektronik kütüphane ve elektronik ortamda erişime açık diğer bilimsel veri kaynakları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Organik bileşiklerin sentezlerine ilişkin bilgilere sahip olan öğrencilere, organik kimyada analiz ve araştırma olgusunun öğretilmesi.
    Dersin İçeriği Organik kalitatif analiz: Genel ayırım ve saflandırma Ön deneme, gözlemler ve fiziksel özelliklerin belirlenmesi Elementlerin belirlenmesi Bileşiklerin çözünürlüklerinin belirlenmesi ve sınıflandırılması Bilinmeyen madde karışımlarının sistematik ayırımı Bileşiklerin tanımlanması Fonksiyonlu grupların belirlenmesi ve karakteristik reaksiyonları Türev seçimi ve hazırlanması NMR spektroskopisi IR ve UV spektroskopisi Kütle spektrospisi Moleküler yapının tayini.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster