ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Aromatik Bileşikler KİM464 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenci aromatikliğin farkına varır.
    2-Öğrenci aromatik bileşiklerin kimyasal ve fiziksel özelliklerini anlar
    3-Öğrenci aromatik bileşiklerin endüstriyel alanını öğrenir.
    4-Heterohalkalı bileşikler dahil aromatik, anti-aromatik, pseudo-aromatik ve non-aromatik bileşikleri tarif eder.
    5-Aromatik bileşikleri isimlendirir
    6-Aromatik bileşikler için sentetik yollar türetir.
    7-Aromatik reaksiyonlar için mekanizma yazar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler104520
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10224
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012020
    Proje1012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Aromatik Karakter
    2 Teorik Yaklaşımlar
    3 Benzenin Yapısı
    4 Hückel Kuralı
    5 Arenlerin Reaksiyonları
    6 Araürün Sigma Kompleksleri
    7 Elektrofilik Reaksiyonlar
    8 Elektrofilik Sübstitüsyon Reaksiyonlarında Yönelme
    9 ARASINAV
    10 Kinetik ve Termodinamik Kontral
    11 Aromatik Bileşiklerin İndirgenmesi (Birch)
    12 Çok Halkalı Aromatik Bileşikler
    13 Çok Halkalı Aromatik Bileşikler
    14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN YAĞLIOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Fessenden R. T., Fessenden J. S. and Logue W. M., (Çeviri Editörü Uyar T.), 2001. Organik Kimya, Güneş Yayınları, Ankara. Solomons G. and Fryhle C. ,(Çeviri Editörleri Okay G. ve Yıldırır Y.), 2002. Organik Kimya, 7. Baskıdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Aromatik bileşiklerin yapıların tanınması ve özelliklerinin bilinmesi
    Dersin İçeriği Aromatik Karakter Teorik Yaklaşımlar Benzenin Yapısı Hückel Kuralı Arenlerin Reaksiyonları Araürün Sigma Kompleksleri Elektrofilik Reaksiyonlar Elektrofilik Sübstitüsyon Reaksiyonlarında Yönelme Kinetik ve Termodinamik Kontral Aromatik Bileşiklerin İndirgenmesi (Birch) Çok Halkalı Aromatik Bileşikler Çok Halkalı Aromatik Bileşikler Fullerenler ve Kimyası
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster