ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Farmasötik Kimya KİM466 GÜZ 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-İlaçlar ve diğer kimyasal bileşiklerin bilimsel kurallara uygun şekilde kimyasal olarak isimlendirilmeleri,.
    2-İlaçlar ve diğer kimyasal bileşiklerin sentezleri, saflaştırılmaları, yapı tayinleri
    3-İlaçlar ve diğer kimyasal bileşiklerin yapı-aktivite ilişkileri, reseptör düzeyinde kimyasal formüller üzerinden etki mekanizmaları, metabolizma reaksiyonları
    4-. Kalitatif-kantitatif farmasötik analizleri vb. konularla donanımlı olmak
    5-Farmasötik Kimya alanında planlanmış bir bilimsel çalışmayı yürütmek.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler106636
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102510
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1021530
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   222
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,4 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Farmasötik kimyaya giris
    2 Ilaçların kimyasal yapısına ve etki sekline göre sınıflandırılması
    3 Ilaç reseptör etkilesimi, yapı etki iliskisi
    4 Ilacın fizikokimyasal ve yapısal özellikleri
    5 Kantitatif yapı etki iliskileri
    6 Ilaç tasarımı prensipleri
    7 Ilaç aktivitesinde önemli olan heterosiklik yapıların özellikleri ve sentezleri-I
    8 Ilaç aktivitesinde önemli olan heterosiklik yapıların özellikleri ve sentezleri-II
    9 Arasınav
    10 Ilaç metabolizması
    11 Genel anestezikler, inhalasyon anestezikleri
    12 Kısa etkili barbitüratlar, farklı yapıdaki diger genel anestezikler
    13 Lokal anestezikler: Benzoik asit ve amino benzoik asit türevleri
    14 Anilid türevi lokal anestezikler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Hamdi ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Akgün,H., Balkan, A., Bilgin, A.A., Çalış, Ü., Dalkara, S., Erdoğan, H., Demir Erol, D., Ertan, M., Özkanlı, F., Palaska, E., Saraç, S., Şafak, C.: Farmasötik Kimya , Cilt-I, Irmak Matbaası, Ankara (2000)
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin temel amacı, farmasötik kimya tanımı, tarihçesi, ilaçların fizikokimyasal ve yapısal özelliklerinin aktivite üzerine etkileri, ilaç-reseptör etkileşmeleri, ilaçların metabolizma reaksiyonları ve bunun ilaç geliştirme açısından önemi; merkezi sinir sistemi ilaçlarından genel anestezikler, sedatif ve hipnotikler, trankilizanlar, nöroleptikler, antikonvülsan ilaçlar, merkezi etkili kas gevşetici ilaçlar ve analjezik ilaçlar ve bunların sınıflandırılmaları, sentez reaksiyonları, yapı-aktivite ilişkileri ve metabolitleri hakkında genel bilgiler vererek öğrencilere, bu konularda temel oluşturmaktır
    Dersin İçeriği Farmasötik Kimya tanımı, tarihçesi, ilaçların fizikokimyasal ve yapısal özelliklerinin aktivite üzerine etkileri, ilaç-reseptör etkileşmeleri, ilaçların metabolizma reaksiyonları ve bunun ilaç geliştirme açısından önemi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster