Ön Koşul
|
Fizikokimya I-II ve Organik Kimya I-II derslerini almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Saçak, M. 2004. Polimer Kimyası, Gazi Kitabevi, Ankara.
2. Sperling, H. 2006. Introduction to Physical Polymer Science, Fourth edition, John Wiley&Sons Inc., USA.
|
Yardımcı Kitap
|
Hiemenz, P.C. 2007. Polymer Chemistry, Second Edition, CRC Press, USA.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı Kimya Mühendislerinin çalışma alanlarından birisi olan boya sanayi, plastik sanayi, kauçuk sanayi ve ileri teknolojiler grubunda bulunan polimer esaslı nano teknolojiler gibi temeli polimerizasyon reaksiyonları esasına dayanan endüstrilerde son ürün olan çeşitli tipteki polimer ürünlerin oluşum reaksiyonları mekanizmalarının öğretilmesidir. Bu ders ile, hem bu alanda çalışacaklara hem de lisansüstü düzeyde polimerler ile ilgili konularda araştırma yapacaklara temel bilgilerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Polimerleri ile ilgili kavramlar, tarihçesi ve gelişimi, polimerlerin stereokimyası, camsı geçiş sıcaklığı, kristalinite, polimerlerin çözünürlüğü,mol kütlesi tayin yöntemleri. Basamaklı polimerizasyon, radikalik polimerizasyon, iyonik polimerizasyon ve kinetikleri. Kopolimerizasyon
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
3
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
2
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
2
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|