Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Polimerlerin analizi ve karakterizasyonunun temel kavramları
|
|
2
|
Örnek hazırlama teknikleri, ekstraksiyon ve ekstraktların analizi
|
|
3
|
Polimerlerin Yapılarının Saptanması
|
|
4
|
Spektroskopik Yöntemler: IR, UV, 1H ve 13C NMR
|
|
5
|
Isısal Yöntemler: TG, DSC ve TGA
|
|
6
|
Polimerlerin Molekül Ağırlıklarının Ölçülmesi
|
|
7
|
Uç Grup Analizi, Kolligatif Özellikler
|
|
8
|
Ara sınav
|
|
9
|
Viskozite Ölçümleri, Jel Geçirgenlik Kromatografisi, Işık Saçınımı
|
|
10
|
Mekanik karakterizasyon
|
|
11
|
Mikroskopik karakterizasyonu
|
|
12
|
Işık mikroskopisi
|
|
13
|
Taramalı elektron mikroskopisi (SEM)
|
|
14
|
Geçirgenlik elektron mikroskopisi (TEM), atom güç mikroskopisi (AFM)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Craver, C.D. 1999. Polymer characterization: spectroscopic, chromatographic, and physical instrumental methods, American Chemical Society. Macromolecular Secretariat, American Chemical Society. Meeting.
|
Yardımcı Kitap
|
2. Cheremisinoff, N.P. 1986. Polymer Characterization: Laboratory Techniques and Analysis, Noyes Publication, USA.
|
Dersin Amacı
|
Polimerler ile ilgili temel bilgilerin kullanılması, polimerlerin sentez ve karakterizasyon yöntemlerinin anlaşılması ve polimerlerin yapılarının özelliklerine etkisinin öğrenilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Polimerlerin analizi ve karakterizasyonunun temel kavramları, Örnek hazırlama teknikleri, ekstraksiyon ve ekstraktların analizi, Polimerlerin Yapılarının Saptanması, Spektroskopik Yöntemler: IR, UV, 1H ve 13C NMR
Isısal Yöntemler: TG, DSC ve TGA, Polimerlerin Molekül Ağırlıklarının Ölçülmesi, Uç Grup Analizi, Kolligatif Özellikler, Viskozite Ölçümleri, Jel Geçirgenlik Kromatografisi, Işık Saçınımı., Mekanik karakterizasyon, Mikroskopik karakterizasyonu, Işık mikroskopisi, Taramalı elektron mikroskopisi (SEM), Geçirgenlik elektron mikroskopisi (TEM), atom güç mikroskopisi (AFM)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
2
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
2
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
2
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|