Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Fizikokimya laboratuarı için ön hazırlık, laboratuar işleyişi ve istatistiki verilerin değerlendirilmesi hakkında bilgi
|
|
2
|
Polimerlerin Viskozite Ölçümü ile Ortalama Molekül Kütlesi Tayini
|
|
3
|
Saf Sıvılarda ve Birbiriyle Tamamen Karışan Sistemlerde Faz Dengeleri
|
|
4
|
Homojen Denge
|
|
5
|
Elektrolitlerin Sulu Çözeltilerdeki Özellikleri
|
|
6
|
Potasyum Klorürün Ayrışma Derecesinin Kaynama Noktası Yükselmesi Yöntemi İle Tayini
|
|
7
|
Dağılma Metodu ile Denge Sabitlerinin Hesaplanması
|
|
8
|
Ara sınav
|
|
9
|
Sollerin İyon Adsorpsiyonu
|
|
10
|
İyodun Demir (III) Tarafından Yükseltgenme Kinetiğ
|
|
11
|
Salisilik Asit ile Demir (III) İyonları Arasında Meydana Gelen Kompleksin Ampirik Formülünün ve Oluşum Serbest Enerjisinin Hesaplanması
|
|
12
|
Metil Asetatın Hidrolizi ve Aktivasyon Enerjisinin Hesaplanması
|
|
13
|
Telafi deneyleri
|
|
14
|
Telafi deneyleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Tutkun, O., Şengil, İ.A., Demircan, N., Teker, M., Özacar, M., Gülfen, M., Kumbasar, Manzak, R.A. 1998. ?Fizikokimya Laboratuar I Laboratuvar Föyü, Sakarya.
2. Kaygusuz, K., Sarı, A., Alkan, C., Gürdere, M.B., Karaipekli, A. 2007. Modern Fizikokimya Deneyleri (Dördüncü Baskı), Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları No:5, Tokat.
|
Yardımcı Kitap
|
3. Gürses, A., Bayrakçeken, S. 1996. Deneysel Fizikokimya, Kültür ve Eğitim Vakfı yayınları, Erzurum.
4. Acımış, M., Menek, N., Alaman, A. 1994. Yeni Bir Yaklaşımla Fizikokimya Deneyleri, Ondokuzmayıs Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Yayınları, Samsun.
5. Kabasakaloğlu, M., Şanlı, O., Aksoy, S. 1995. Fizikokimya Deneyleri, Gazi Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Fizikokimya dersinde öğrenilen temel kavram ve kanunların deney ortamında uygulanabilirliğini amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Maddenin fizikokimyasal özelliklerini aydınlatmaya yönelik deneyler içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
3
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|