ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nükleer Kimya KİM474 GÜZ 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atomun elektronik yapısı hakkında detaylı bilgi edinir.
    2-Çekirdeğe ait temel özellikleri kavrar
    3-Radyoaktiflik ile ilgili olayları kapsamlı biçimde algılar.
    4-Atom altı parçacıklar hakkında bilgi sahibi olur.
    5-Radyoaktif çekirdeklerin tıp, enerji gibi alanlardaki uygulamaları hakkında bilgi edinir.
    6-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çekirdeğin Yapısı, Atomun ve Çekirdeğin Bazı Özellikleri
    2 Bağlanma enerjisi ve paketlenme kesri
    3 İzotop, izoton, izobar ve izomer çekirdekler
    4 Nükleer yapı ve radyoaktiflik
    5 Nükleer bozunma
    6 Nükleer kararlılığın kuralları
    7 Nükleosentezler
    8 Ara sınav
    9 Radyasyonun etkileri
    10 Radyasyonun ölçülmesi ve radyoaktif bozunma kanunu
    11 Kütle-enerji dönüşümü
    12 Nükleer fisyon
    13 Nükleer füsyon
    14 Radyasyon kimyası
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Çınar, Z. 2005. Kuantum Kimyası, Çağlayan kitapevi, İstanbul. 2. Matthews, P.S.C. 1989. Quantum Chemistry of Atoms and Molecules, , Cambridge University Press.
    Yardımcı Kitap 1. Ünak, T. 2007. Temel Nükleer Kimya Ders Notları, E. Ü. Fen Fakültesi Baskı İşleri. 2. Choppin, G.R. 1980. Nuclear Chemistry Theory and Applications, Pergamon Press Ltd.
    Dersin Amacı Öğrencilere, atom ve atomun çekirdeği hakkında daha ayrıntılı bilgi vermek ve bu konunun daha iyi kavranılmasını sağlamaktır
    Dersin İçeriği Atomun yapısını fiziksel, kimyasal, manyetik ve elektronik yönden inceleme amaçlı konuları içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 3
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster