ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kimyasal Kinetik KİM476 GÜZ 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Reaksiyon hızı ve mekanizmasını belirlemek için bilgi kazanır.
    2-Hız kontrolü hakkında bilgi sahibi olur.
    3-Kimyasal reaksiyonların dengeye varmadan önceki halini öğrenir.
    4-Termodinamik ile kimyasal kinetik konuları arasındaki farkı kavrar.
    5-Reaksiyon hız sabitlerini teorik olarak bulunmasını öğrenir.
    6-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler106636
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102510
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1021530
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   222
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,4 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kimyasal reaksiyonlar
    2 Tepkime mekanizması
    3 Kinetik verilerin değerlendirilmesi
    4 Tepkime derecelerinin belirlenmesi
    5 Tepkime hızının kuramsal belirlenmesi
    6 Aktfleşmiş komplex kuramı
    7 Gaz fazı tepkimeleri
    8 Ara sınav
    9 Lindemann teorisi,Çözelti tepkimeleri
    10 Tepkime hızı üzerine iyonik şiddetin etkisi
    11 Kataliz
    12 Enzim tepkimeleri
    13 Komplex tepkimeler
    14 Tersinir tepkimeler
    Ön Koşul Fizikokimya I dersini almış olmak
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Saçak, M. 2004. Kimyasal Kinetik, Gazi Yayınları, Ankara. 2. Sarıkaya, Y. 2000. Fizikokimya, Gazi Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap 3. Laidler, K.J. 1987. Chemical Kinetics, Third Edition, Harper Collins Publishers, New York.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, kimyasal reaksiyon hızlarının, tepkime koşullarının ve hızların bu koşullarda nasıl değiştiğini, tepkimenin hızını değiştiren etkenler veya tepkimenin hangi adımlarla yürüdüğünü ve termodinamik yaklaşımları anlatmaktır
    Dersin İçeriği Kimyasal tepkimelere giriş, kinetik verilerin değerlendirilmesi, tepkime hızının kuramsal belirlenmesi, gaz fazı tepkimeleri, çözelti tepkimeleri, kataliz, kompleks tepkimeler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 3
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster