ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Polimerik Kompozit Malzemeler KİM478 GÜZ 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Polimer ve kompozit malzemeler hakkında temel bilgileri edinir.
    2-Polimerik kompozit malzemelerin üretim tekniklerini öğrenir.
    3-Ürün geliştirebilme ve rekabet edebilme yeteneği kazanır.
    4-Kaliteli ürün kavramına ulaşabilme yeteneğini kazandırır.
    5-Polimerik kompozitlerin kusurları ve bu kusurların giderilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
    6-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kompozit Malzemelerin Genel Tanımı ve Sınıflandırılması
    2 Polimerik Kompozit Malzemelerde Kullanılan Takviyelendiriciler
    3 Polimerik Kompozit Malzemelerde Kullanılan Takviyelendiriciler
    4 Polimerik Esaslı Kompozit Malzemelerin Üretim Yöntemleri
    5 Polimerik Esaslı Kompozit Malzemelerin Üretim Yöntemleri
    6 Polimerik Esaslı Kompozit Malzemelerin Üretim Yöntemleri
    7 Ara Sınav
    8 Elyafla Takviyelendirilmiş Polimerik Kompozitlerin Özellikleri ve Kullanım Alanları
    9 Elyafla Takviyelendirilmiş Polimerik Kompozitlerin Özellikleri ve Kullanım Alanları
    10 Polimerik Kompozitlerin Üretim Kusurları ve Tahribatsız Kontrol Yöntemleri
    11 Polimerik Kompozitlerin Üretim Kusurları ve Tahribatsız Kontrol Yöntemleri
    12 Ödev/Proje Değerlendirme
    13 Ödev/Proje Değerlendirme
    14 Ödev/Proje Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Assist. Prof. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Demirkesen, E. 1991. Kompozit Malzemeler, İTÜ Ders Notları. 2. Schwartz, M.M. 1984. Composite Materials Handbook, Mc. Grav- Hill Company.
    Yardımcı Kitap 3. Broutman, L.J., Krock, R.H. 1974. Composite Materials, Academic Press, London.
    Dersin Amacı Polimerik ve kompozit maddelerin sınıflandırımlası, fiziksel, kimyasal ve elektriksel davranışları yönünden özelliklerinin belirlenerek öğretilmesini amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Polimerler, Polimerlerin tarihsel gelişimi ve adlandırma, Stereokimya, termal karakteri, polimerlerin camsı geçiş sıcaklığı Pro-kavramlar, cam geçiş sıcaklığı, polimerler, molekül ağırlığı türleri ve bunların fraksiyonlama Çözünürlüğü, tayin yöntemleri etkileyen faktörler molekül ağırlığı, polimer zincirinde uç grup analizi, saçılma yöntemleri, ultrasantifruj, viskozite ve jel permiation, polimer adım reaksiyon türleri kinetiği, reaksiyon zamanı ile polimer derecesi, Radikalik ek polimerizasyon ve zincirleme reaksiyon Korelasyon, radikalik kinetiği ek polimerizasyon. , İyonik anyonik ve katyonik polimerizasyon, kopolimerizasyon
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster