ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yüzey Kimyası ve Kolloidal Sistemler KİM479 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kolloidal sistemlerin ve yüzey kimyasının temel prensiplerini tanımlar.
    2-Kolloidal sitemleri sınıflandırır.
    3-Kolloidal sitemlerin hazırlanması ve korunmasını açıklar.
    4-Kolloidal sistemlerin farklı özelliklerini değerlendirir.
    5-Yüklü arayüzeyleri ve farklı koloidal sistemler için önemini tartışır.
    6-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kolloit kimyasının önemi, dispers sistemlerin özellikleri
    2 Kolloitlerin ve kolloidal sistemlerin sınıflandırılmaları
    3 Kolloidal dispersiyonların kararlılığı
    4 Kolloidal çözeltilerin hazırlanma ve saflaştırılmaları
    5 Kolloidal çözeltilerin yüzey gerilimi ve vizkozitesi
    6 Kolloidal sistemlerde kinetik ve optik özellikler
    7 Kolloidal sistemlerde yüzey ve elektrokinetik olaylar
    8 Ara Sınav
    9 Liyofob ve liyofilik sollerin kararlılığı
    10 Emülsiyonlar, köpükler, aerosoller, katı soller ve makromoleküler kolloitler
    11 Yüzey aktif maddelerin özellikleri ve sınıflandırılmaları
    12 Sıvı-gaz, katı-gaz, sıvı-sıvı, katı-sıvı arayüzeyleri
    13 Yüklü arayüzeyler ve zeta potansiyeli
    14
    Ön Koşul Kimya bölümüne ait temel dersleri almış olmak
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Saçak, M. 2004. Kolloid Kimyası, Gazi Kitabevi, Ankara. 2. Atalay, T. 2004. Kolloid Kimyası, Selçuk Üniversitesi, Konya.
    Yardımcı Kitap 3. Baykut, S., Biran, M. 1986. Yüzey Aktif Maddeler ve Fizikokimyası, İstanbul Üniversitesi Yayınları, Sayı: 3385, İstanbul. 4. Cebe, M. 1987. Fizikokimya,Cilt 1, Bölüm V-XI, Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa.
    Dersin Amacı Kimya öğrencilerine kolloidal sistemleri ve yüzey kimyasını anlayabilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak.
    Dersin İçeriği Kolloit kimyasının önemi, dispers sistemlerin özellikleri; Kolloitlerin ve kolloidal sistemlerin sınıflandırılmaları; Kolloidal dispersiyonların kararlılığı; Kolloidal çözeltilerin hazırlanma ve saflaştırılmaları; Kolloidal çözeltilerin yüzey gerilimi ve vizkozitesi; Kolloidal sistemlerde kinetik ve optik özellikler; Kolloidal sistemlerde yüzey ve elektrokinetik olaylar; Liyofob ve liyofilik sollerin kararlılığı; Emülsiyonlar, köpükler, aerosoller, katı soller ve makromoleküler koloitler; Yüzey aktif maddelerin özellikleri ve sınıflandırılmaları; Sıvı-gaz, katı-gaz, sıvı-sıvı, katı-sıvı arayüzeyleri; Yüklü arayüzeyler ve zeta potansiyeli; Elktriksel çift tabaka ve kolloidal sistemler için önemi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster