Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kolloit kimyasının önemi, dispers sistemlerin özellikleri
|
|
2
|
Kolloitlerin ve kolloidal sistemlerin sınıflandırılmaları
|
|
3
|
Kolloidal dispersiyonların kararlılığı
|
|
4
|
Kolloidal çözeltilerin hazırlanma ve saflaştırılmaları
|
|
5
|
Kolloidal çözeltilerin yüzey gerilimi ve vizkozitesi
|
|
6
|
Kolloidal sistemlerde kinetik ve optik özellikler
|
|
7
|
Kolloidal sistemlerde yüzey ve elektrokinetik olaylar
|
|
8
|
Ara Sınav
|
|
9
|
Liyofob ve liyofilik sollerin kararlılığı
|
|
10
|
Emülsiyonlar, köpükler, aerosoller, katı soller ve makromoleküler kolloitler
|
|
11
|
Yüzey aktif maddelerin özellikleri ve sınıflandırılmaları
|
|
12
|
Sıvı-gaz, katı-gaz, sıvı-sıvı, katı-sıvı arayüzeyleri
|
|
13
|
Yüklü arayüzeyler ve zeta potansiyeli
|
|
14
|
|
|
Ön Koşul
|
Kimya bölümüne ait temel dersleri almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Saçak, M. 2004. Kolloid Kimyası, Gazi Kitabevi, Ankara.
2. Atalay, T. 2004. Kolloid Kimyası, Selçuk Üniversitesi, Konya.
|
Yardımcı Kitap
|
3. Baykut, S., Biran, M. 1986. Yüzey Aktif Maddeler ve Fizikokimyası, İstanbul Üniversitesi Yayınları, Sayı: 3385, İstanbul.
4. Cebe, M. 1987. Fizikokimya,Cilt 1, Bölüm V-XI, Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa.
|
Dersin Amacı
|
Kimya öğrencilerine kolloidal sistemleri ve yüzey kimyasını anlayabilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Kolloit kimyasının önemi, dispers sistemlerin özellikleri; Kolloitlerin ve kolloidal sistemlerin sınıflandırılmaları; Kolloidal dispersiyonların kararlılığı; Kolloidal çözeltilerin hazırlanma ve saflaştırılmaları; Kolloidal çözeltilerin yüzey gerilimi ve vizkozitesi; Kolloidal sistemlerde kinetik ve optik özellikler; Kolloidal sistemlerde yüzey ve elektrokinetik olaylar; Liyofob ve liyofilik sollerin kararlılığı; Emülsiyonlar, köpükler, aerosoller, katı soller ve makromoleküler koloitler; Yüzey aktif maddelerin özellikleri ve sınıflandırılmaları; Sıvı-gaz, katı-gaz, sıvı-sıvı, katı-sıvı arayüzeyleri; Yüklü arayüzeyler ve zeta potansiyeli; Elktriksel çift tabaka ve kolloidal sistemler için önemi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|