ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Adsorpsiyon KİM480 GÜZ 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Adsorpsiyon olayının öğrenilmesi ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Adsorbent ve adsorbanların fizikokimyasal özelliklerinin öğrenir.
    3-Adsorpsiyonun kinetik olarak incelenmesi hakkında bilgi ve yetenek kazanır.
    4-Adsorpsiyonun termodinamik verilerinin hesaplamasını öğrenir.
    5-Endüstride yaygın olarak kullanılan adsorbentleri öğrenir
    6-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Adsorpsiyona giriş, tarihçesi, büyük yüzey alanlı katılar
    2 Gözenek dağılımı, sınıflandırılması, Adsorpsiyon enerjisi
    3 Adsorpsiyon izotermleri
    4 Gazların gözeneksiz katılarda adsorpsiyonu
    5 BET izotermi,Yüzey alanının hesaplanması
    6 Gözenekli katılarda gazların adsorpsiyonu
    7 Mikrogözenekli katılarda gazların adsorpsiyonu
    8 Gibbs adsorpsiyon izotermi ve Gibbs eşitliği
    9 Ara sınav
    10 Langmuir ve Freundlich izotermi
    11 Kemisorpsiyon
    12 Sulu çözeltilerden adsorpsiyon
    13 Giles Adsorpsiyonu
    14 Adsorpsiyon ısısının hesaplanması
    Ön Koşul Fizikokimya I-II derslerini almış olmak
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Oscik, J. 1982. Adsorption, Elis Horwood Limited. 2. Thomas, W.J., Crittenden, B. 1998. Adsorption Technology and Design, Butterworth-Heinemann, Oxford.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Adsorpsiyon olaylarının, teorisini, kinetik yaklaşımlarla, koşullarının ve hızların bu koşullarda nasıl değiştiğini öğrenmek ve adsorpsiyonu değiştiren etkenlerin özelliklerini termodinamik verilerle incelemektir.
    Dersin İçeriği Adsorpsiyon olaylarının, teorisini, kinetik yaklaşımlarla, koşullarının ve hızların bu koşullarda nasıl değiştiğini öğrenmek ve adsorpsiyonu değiştiren etkenlerin özelliklerini termodinamik verilerle incelemektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster