Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Adsorpsiyona giriş, tarihçesi, büyük yüzey alanlı katılar
|
|
2
|
Gözenek dağılımı, sınıflandırılması, Adsorpsiyon enerjisi
|
|
3
|
Adsorpsiyon izotermleri
|
|
4
|
Gazların gözeneksiz katılarda adsorpsiyonu
|
|
5
|
BET izotermi,Yüzey alanının hesaplanması
|
|
6
|
Gözenekli katılarda gazların adsorpsiyonu
|
|
7
|
Mikrogözenekli katılarda gazların adsorpsiyonu
|
|
8
|
Gibbs adsorpsiyon izotermi ve Gibbs eşitliği
|
|
9
|
Ara sınav
|
|
10
|
Langmuir ve Freundlich izotermi
|
|
11
|
Kemisorpsiyon
|
|
12
|
Sulu çözeltilerden adsorpsiyon
|
|
13
|
Giles Adsorpsiyonu
|
|
14
|
Adsorpsiyon ısısının hesaplanması
|
|
Ön Koşul
|
Fizikokimya I-II derslerini almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Oscik, J. 1982. Adsorption, Elis Horwood Limited.
2. Thomas, W.J., Crittenden, B. 1998. Adsorption Technology and Design, Butterworth-Heinemann, Oxford.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Adsorpsiyon olaylarının, teorisini, kinetik yaklaşımlarla, koşullarının ve hızların bu koşullarda nasıl değiştiğini öğrenmek ve adsorpsiyonu değiştiren etkenlerin özelliklerini termodinamik verilerle incelemektir.
|
Dersin İçeriği
|
Adsorpsiyon olaylarının, teorisini, kinetik yaklaşımlarla, koşullarının ve hızların bu koşullarda nasıl değiştiğini öğrenmek ve adsorpsiyonu değiştiren etkenlerin özelliklerini termodinamik verilerle incelemektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|