Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Termodinamiğin birinci yasası
|
|
2
|
Enerji korunumu
|
|
3
|
İç enerji fonksiyonu, Entalpi fonksiyonu
|
|
4
|
Hess yasası, enerji denklikleri
|
|
5
|
İzotermal ve adyabatik işlemler
|
|
6
|
Termodinamiğin ikinci ve üçüncü yasaları
|
|
7
|
Entropi fonksiyonu
|
|
8
|
Ara sınav
|
|
9
|
Tersinir ve tersinmez işlemler sırasında sistem, ortam ve evrendeki entropi değişimleri
|
|
10
|
Mutlak entropi
|
|
11
|
Termodinamiğin temel eşitlikleri
|
|
12
|
Helmholtz ve Gibss Enerjileri
|
|
13
|
Kapalı sistemlerin temel termodinamik denklemleri
|
|
14
|
Uygulama
|
|
Ön Koşul
|
Fizikokimya I-II derslerini almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ,
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Sarıkaya, Y. 2000. Fizikokimya, Gazi Kitabevi, Ankara.
2. Atkins, P.W. 2001. Fizikokimya, Çeviri editörleri: S. Yıldız, H. Yılmaz, E. Kılıç, Bilim Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
3. Saçak, M. 2004. Kimyasal Kinetik, Gazi Yayınları, Ankara. .
4. Güler, Ç., Koçak, Ö. 2007. Fizikokimya, Cilt I, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, İzmir.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, termodinamiğin temel yasalarını, bu yasalardan tanımlanan termodinamik hal fonksiyonlarının özellikleri ve termodinamik hal fonksiyonları ve hal değişkenleri arasındaki ilişkiyi açıklamayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Termodinamiğin birinci yasası, Enerji korunumu, İç enerji fonksiyonu, Entalpi fonksiyonu, Hess yasası, enerji denklikleri, İzotermal ve adyabatik işlemler, Termodinamiğin ikinci ve üçüncü yasaları, Entropi fonksiyonu, Tersinir ve tersinmez işlemler sırasında sistem, ortam ve evrendeki entropi değişimleri, Mutlak entropi, Termodinamiğin temel eşitlikleri, Helmholtz ve Gibss Enerjileri, Kapalı sistemlerin temel termodinamik denklemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
3
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
3
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
3
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
3
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
3
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|