ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Petrokimyasal Ürünler KİM482 GÜZ 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Petrokimyasal maddelerin sınıflandırılması hakkaında bilgi edinir.
    2-Petrokimyasal maddeler ve bunların üretimi konusunda bilgi edinir.
    3-Petrokimyasal madde üretim proseslerinin fizikokimyasal özelliklerini öğrenir.
    4-Petrokimyasal madde üretiminde proses verimliliğini artırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
    5-Petrokimya endüstrisinin durumu hakkında bilgi sağlanır.
    6-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, Türkiye?de ve dünyada petrokimya sanayi, Yıllara göre sektördeki gelişmeler
    2 Petrokimya sanayiinin hammadde kaynakları, Ham petrol, Doğal Gaz vb. Genel çerçevede petrokimyasal ürünler
    3 Temel petrokimya ürünleri, Etilen-Propilen ve BTX, Tipik özellikleri ve çevresel etkileri, kullanım alanları ve üretim teknikleri
    4 Termoplastik ürünler; Polietilenler ve değişik tipleri, PET, PVC, PP, PS, ABS vb. Tipik özellikleri, kullanım alanları ve üretim teknikleri
    5 Kaprolaktam, Akrilonitril, Poliamit, Polyester vb. Tipik özellikleri, kullanım alanları ve üretim teknikleri
    6 Sentetik elyaf ve tekstilde kullanım
    7 Kauçuk; EP ve EPDM, ABS ve SAN, SBR ve CBR vb. Tipik özellikleri ve üretim teknikleri. Değişik sektörlerdeki kullanımlar
    8 Ara sınav
    9 DDB, LAB vb. Yüzey aktif maddeler ve deterjanlarda kullanım
    10 Adipik asit ve ftalatlar. Tipik özellikleri, kullanım alanları ve üretim teknikleri. Plastik yardımcı maddeleri
    11 Karbon siyahı, MTBE ve diğerleri.
    12 Değişik sektörlerde yaygın olarak kullanılan petrokimyasal ürünler
    13 Dönem Ödevi/Proje Değerlendirme
    14 Dönem Ödevi/Proje Değerlendirme
    Ön Koşul Kimya Anabilim dalındaki temel dersleri almış olmak
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Beşergil, B. 2009. Petrol Kimyası, Ege Üniversitesi Basım Evi, İzmir. 2. Meyers, R.A. 2005. Handbook of Petrochemicals Production Processes, McGraw-Hill, USA.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; petrokimya endüstrisinde ana ham maddeleri, ara ürünleri ve son ürünleri, üretim metotlarını, Türkiye?de ve Dünyada petrokimya sanayi hakkında öğrenciye bilgi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Petrokimyasal ürünlerin tanımlanması ve sınıflandırılmasını ve bu ürünlerin üretim proseslerini ve kullanım alanları hakkında temel konuları içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster