ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Stokiometri KİM483 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kimyanın temel kavramlarını kullanır.
    2-Endüstriyel hesaplamaların gelişmesine yardımcı olur.
    3-Kimyasal hesaplamaların temel prensiplerini öğretir.
    4-Laboratuvar ve endüstriyel ölçekli verimlerin hesaplama prensiplerini kavrar.
    5-Reaksiyonlarda aşırı madde kullanımını temelli zararların önüne ilgili hesaplamaları yaparak geçmeyi öğrenir.
    6-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1021836
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş; Temel yasalar, ölçme, hesaplama, birim sistemleri ve anlamlı sayılar
    2 Birimlerin Dönüştürülmesi
    3 Türetilmiş Birimler .Basınç Ölçümleri, Sıcaklık
    4 Enerji.Enerji Birimleri,Yoğunluk Özgül Ağırlık, Kontrasyon
    5 Madde Denkliği ve Temel Seçimi
    6 Madde Denkliği ile ilgili Uygulamalar
    7 Madde Denkliği ile ilgili Uygulamalar
    8 Ara sınav
    9 Kimyasal Reaksiyonlar ve Genel Kavramlar
    10 Stokiyometrik Madde Miktarı, Limit Madde
    11 Aşırı Madde ve Aşırı Madde Yüzdesi
    12 Dönüşüm Oranı,Tamamlanma Derecesi,Ürün Verimi
    13 Kimyasal Reaksiyonlarda Madde Denkliği
    14 Kimyasal Reaksiyonlarda Madde Denkliği ile ilgili Uygulamalar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Volkan EYÜPOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Yalçın, H., Gürü, M., 2000. Stokiyometri, Palme Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı temel kavramların ve hesaplamaların öğrenciye aktarılarak stokiometri konuları hakkında yeterli bilgiyi öğrencilere vermek
    Dersin İçeriği Kimyasal hesaplamalarda stokiometrik yöntemlerin incelenmesine yönelik konuları içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 3
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster