Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş; Temel yasalar, ölçme, hesaplama, birim sistemleri ve anlamlı sayılar
|
|
2
|
Birimlerin Dönüştürülmesi
|
|
3
|
Türetilmiş Birimler .Basınç Ölçümleri, Sıcaklık
|
|
4
|
Enerji.Enerji Birimleri,Yoğunluk Özgül Ağırlık, Kontrasyon
|
|
5
|
Madde Denkliği ve Temel Seçimi
|
|
6
|
Madde Denkliği ile ilgili Uygulamalar
|
|
7
|
Madde Denkliği ile ilgili Uygulamalar
|
|
8
|
Ara sınav
|
|
9
|
Kimyasal Reaksiyonlar ve Genel Kavramlar
|
|
10
|
Stokiyometrik Madde Miktarı, Limit Madde
|
|
11
|
Aşırı Madde ve Aşırı Madde Yüzdesi
|
|
12
|
Dönüşüm Oranı,Tamamlanma Derecesi,Ürün Verimi
|
|
13
|
Kimyasal Reaksiyonlarda Madde Denkliği
|
|
14
|
Kimyasal Reaksiyonlarda Madde Denkliği ile ilgili Uygulamalar
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
3
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|