Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Termal analizin tarihçesi, esası ve uygulanan yöntemler
|
|
2
|
Termogravimetrik analiz(TG), türleri ve etkileyen faktörler
|
|
3
|
TG Analiz ile ilgili olay çalışmalar
|
|
4
|
DTG yönteminin esası, eğrilerin yorumu, olay çalışmalar
|
|
5
|
TG ve DTG eğrisi yorum uygulamaları
|
|
6
|
DTA?nın tanımı, fiziksel ve kimyasal olaylardaki kullanımı, eğrilerin anlamı ve eğrileri etkileyen faktörler
|
|
7
|
DTA ve DDTA eğrilerinin yorumlanması ve olay çalışmalar
|
|
8
|
Simultane TG-DTG ve DTA eğrileri ve yorumu
|
|
9
|
Ara sınav
|
|
10
|
DSC ve uygulama alanları
|
|
11
|
DSC eğrileri ve yorumu, DTA ile mukayesesi
|
|
12
|
TMA yöntemi, örnek çalışmalar ve tespit edilen özellikler, olay çalışmalar
|
|
13
|
Diğer yöntemler ve uygulamaları
|
|
14
|
Literatür örneklemelerine ait ödev sunumları ve tartışma
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Gabbott, P. 2007. Principles and Applications of Thermal Analysis Blackwell Publishing, Singapore.
2. Slode, P.E., Jenkins, L.T. 1986. Thermal Analysis, V.1, Marcel Dekker Inc., New York, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
TG, DTA, DTG, DSC ve TMA gibi termal analiz yöntemlerini ve çok çeşitli malzemelerin tanınmasında, sıcaklığa bağlı karakteristik davranışlarının ve özelliklerinin belirlenmesindeki uygulamaları öğretmek, cihaz çıktılarının yorumlanmasında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Termal analizin tarihçesi, esası ve uygulanan yöntemler, Termogravimetrik analiz(TG), türleri ve etkileyen faktörler, TG Analiz ile ilgili olay çalışmalar, DTG yönteminin esası, eğrilerin yorumu, olay çalışmalar, TG ve DTG eğrisi yorum uygulamaları, DTA?nın tanımı, fiziksel ve kimyasal olaylardaki kullanımı, eğrilerin anlamı ve eğrileri etkileyen faktörler, DTA ve DDTA eğrilerinin yorumlanması ve olay çalışmalar, Simultane TG-DTG ve DTA eğrileri ve yorumu, DSC ve uygulama alanları, DSC eğrileri ve yorumu, DTA ile mukayesesi, TMA yöntemi, örnek çalışmalar ve tespit edilen özellikler, olay çalışmalar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
3
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
4
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
3
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
3
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
2
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|