ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Termal Analiz Yöntemleri KİM484 BAHAR 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çok çeşitli termal analiz yöntemlerini bilir.
    2-Tabi ve suni çeşitli malzemelerin karakteristik termal eğrilerini tanır.
    3-Cihaz çıktıları olan termal eğrilerin yorumlanması hakkında bilgi sahibi olur.
    4-Termal eğriler üzerinde hesaplamaların nasıl yapıldığını kavrar.
    5-Bilinmeyen bir malzemenin termal eğrisinin, bilinen malzemelerden yararlanılarak nasıl bulunacağını öğrenir.
    6-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler106636
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102510
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1021530
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   222
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,4 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Termal analizin tarihçesi, esası ve uygulanan yöntemler
    2 Termogravimetrik analiz(TG), türleri ve etkileyen faktörler
    3 TG Analiz ile ilgili olay çalışmalar
    4 DTG yönteminin esası, eğrilerin yorumu, olay çalışmalar
    5 TG ve DTG eğrisi yorum uygulamaları
    6 DTA?nın tanımı, fiziksel ve kimyasal olaylardaki kullanımı, eğrilerin anlamı ve eğrileri etkileyen faktörler
    7 DTA ve DDTA eğrilerinin yorumlanması ve olay çalışmalar
    8 Simultane TG-DTG ve DTA eğrileri ve yorumu
    9 Ara sınav
    10 DSC ve uygulama alanları
    11 DSC eğrileri ve yorumu, DTA ile mukayesesi
    12 TMA yöntemi, örnek çalışmalar ve tespit edilen özellikler, olay çalışmalar
    13 Diğer yöntemler ve uygulamaları
    14 Literatür örneklemelerine ait ödev sunumları ve tartışma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ali KARAİPEKLİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Gabbott, P. 2007. Principles and Applications of Thermal Analysis Blackwell Publishing, Singapore. 2. Slode, P.E., Jenkins, L.T. 1986. Thermal Analysis, V.1, Marcel Dekker Inc., New York, USA.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı TG, DTA, DTG, DSC ve TMA gibi termal analiz yöntemlerini ve çok çeşitli malzemelerin tanınmasında, sıcaklığa bağlı karakteristik davranışlarının ve özelliklerinin belirlenmesindeki uygulamaları öğretmek, cihaz çıktılarının yorumlanmasında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Termal analizin tarihçesi, esası ve uygulanan yöntemler, Termogravimetrik analiz(TG), türleri ve etkileyen faktörler, TG Analiz ile ilgili olay çalışmalar, DTG yönteminin esası, eğrilerin yorumu, olay çalışmalar, TG ve DTG eğrisi yorum uygulamaları, DTA?nın tanımı, fiziksel ve kimyasal olaylardaki kullanımı, eğrilerin anlamı ve eğrileri etkileyen faktörler, DTA ve DDTA eğrilerinin yorumlanması ve olay çalışmalar, Simultane TG-DTG ve DTA eğrileri ve yorumu, DSC ve uygulama alanları, DSC eğrileri ve yorumu, DTA ile mukayesesi, TMA yöntemi, örnek çalışmalar ve tespit edilen özellikler, olay çalışmalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 3
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster