ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Koordinasyon Kimyası KİM491 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Biyolojik sistemler üzerindeki uygulamasını kavrar.
    2-Koordinasyon kimyasına giriş ve adlandırma gibi temel kavramları kavrar.
    3-Koordinasyon sayıları ve Yapılar, Koordinasyon Kimyasında Bağlanmayı kavrar.
    4-Koordinasyon kimyasında Tepkimeler ve Mekanizmaları bilir.
    5-Tepkimelerin Stereokimyasını kavrar.
    6-Trans Etkisini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1041872
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1021020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012020
    Proje10155
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   258
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,6 ---- (9)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Koordinasyon kimyasına giriş, Adlandırma
    2 İzomerlik
    3 Koordinasyon sayıları ve Yapılar, Koordinasyon Kimyasında Bağlanma
    4 VBT, KAT, MOT, Jahn-Teller Etkisi
    5 Koordinasyon Kimyasında Elektron Spektrumları
    6 Terim Sembolleri, Seçim kuralları,
    7 Orgel Diyagramları, Yük aktarım Spektrumları,
    8 ARA SINAV
    9 Organometaller Kimyası
    10 Adlandırma,18 elektron kuramı,Karbonil Kompleksleri
    11 Koordinasyon kimyasında Tepkimeler ve Mekanizmalar
    12 Yerdeğiştirme Tepkimeleri
    13 Tepkimelerin Stereokimyası
    14 Trans Etkisi
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Saliha Alyar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Miessler, G. L., Tarr, D. A. Inorganic Chemistry, Palme Yayınları-Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Koordinasyon kimyasını, d and f-metal komplekslerini öğrenme
    Dersin İçeriği Koordinasyon kimyasına giriş, Adlandırma,İzomerlik,Koordinasyon sayıları ve Yapılar, Koordinasyon Kimyasında Bağlanma,VBT, KAT, MOT, Jahn-Teller Etkisi,Koordinasyon Kimyasında Elektron Spektrumları,Terim Sembolleri, Seçim kuralları,Orgel Diyagramları, Yük aktarım Spektrumları,Organometaller Kimyası,Adlandırma,18 elektron kuramı,Karbonil Kompleksleri,Koordinasyon kimyasında Tepkimeler ve Mekanizmalar,Yerdeğiştirme Tepkimeleri,Tepkimelerin Stereokimyası,Trans Etkisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 1
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 1
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster