Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Koordinasyon kimyasına giriş, Adlandırma
|
|
2
|
İzomerlik
|
|
3
|
Koordinasyon sayıları ve Yapılar, Koordinasyon Kimyasında Bağlanma
|
|
4
|
VBT, KAT, MOT, Jahn-Teller Etkisi
|
|
5
|
Koordinasyon Kimyasında Elektron Spektrumları
|
|
6
|
Terim Sembolleri, Seçim kuralları,
|
|
7
|
Orgel Diyagramları, Yük aktarım Spektrumları,
|
|
8
|
ARA SINAV
|
|
9
|
Organometaller Kimyası
|
|
10
|
Adlandırma,18 elektron kuramı,Karbonil Kompleksleri
|
|
11
|
Koordinasyon kimyasında Tepkimeler ve Mekanizmalar
|
|
12
|
Yerdeğiştirme Tepkimeleri
|
|
13
|
Tepkimelerin Stereokimyası
|
|
14
|
Trans Etkisi
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Saliha Alyar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Miessler, G. L., Tarr, D. A. Inorganic Chemistry, Palme Yayınları-Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Koordinasyon kimyasını, d and f-metal komplekslerini öğrenme
|
Dersin İçeriği
|
Koordinasyon kimyasına giriş, Adlandırma,İzomerlik,Koordinasyon sayıları ve Yapılar, Koordinasyon Kimyasında Bağlanma,VBT, KAT, MOT, Jahn-Teller Etkisi,Koordinasyon Kimyasında Elektron Spektrumları,Terim Sembolleri, Seçim kuralları,Orgel Diyagramları, Yük aktarım Spektrumları,Organometaller Kimyası,Adlandırma,18 elektron kuramı,Karbonil Kompleksleri,Koordinasyon kimyasında Tepkimeler ve Mekanizmalar,Yerdeğiştirme Tepkimeleri,Tepkimelerin Stereokimyası,Trans Etkisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
1
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
1
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|