Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Endüstride kimyasal uygulamaların temel prensipleri ve problem çözme stratejileri
|
|
2
|
Yakıtlar
|
|
3
|
Kimyasal işlemlerin ekonomik olarak değerlendirilmesi
|
|
4
|
Temel işlemler ve akış şemaları
|
|
5
|
Materyal ve enerji dengeleri
|
|
6
|
Ayırma yöntemleri
|
|
7
|
Endüstriyel gazlar, endüstriyel karbon
|
|
8
|
Cam ve seramik üretim yöntemleri
|
|
9
|
Gübre ve kağıt üretim yöntemleri
|
|
10
|
Petrokimya Ürünleri
|
|
11
|
Deterjan üretim yöntemleri
|
|
12
|
İnorganik Bağlayıcılar
|
|
13
|
Önemli Sodyum Bileşikleri
|
|
14
|
Azot Endüstrileri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Hakan ÇOLAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ü. Sanıgök "Anorganik Endüstriye Kimya" İ.Ü.Yayınları, 1987.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Anorganik maddeler ve öneminin kavratılması, Anorganik maddelerin üretimi ve özeliklerinin öğretilmesi, Anorganik maddelerin kullanımı ve yeni kullanım alanları, Gübre çeşitleri, üretimi
|
Dersin İçeriği
|
Anorganik kimyanın sanayi uygulamaları, endüstriyel kimya uygulamaları, kimyasal işlemlerin ekonomisi, temel işlemler ve akış şemaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|