Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Elementlerin Genel Özellikleri
|
|
2
|
Metallerin Doğada Bulunuşları
|
|
3
|
Metallerin elde edilme metotları
|
|
4
|
Metallerin kimyasal özellikleri
|
|
5
|
Metallerin elde edilme reaksiyonlarının öğrenilmesi
|
|
6
|
Grup I B-II B Elementlerinin Uygulamaları
|
|
7
|
Grup III B-IV B Elementlerinin Özellikleri
|
|
8
|
Grup V B Elementlerinin Özellikleri
|
|
9
|
Grup IVB-VB Elementlerinin Uygulamaları
|
|
10
|
Ara Sınav
|
|
11
|
Grup IIV B- IIIV B Elementlerinin Özellikleri
|
|
12
|
Grup IIVB-IIIVB Elementlerinin Uygulamaları
|
|
13
|
Geçiş metallerinin diğer elementlerle olan bileşiklerinin özelliklerinin ve elde edilme reaksiyonlarının anlaşılması
|
|
14
|
Geçiş metallerinin endüstrideki kullanım alanlarının öğrenilmesidir.
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Saliha Alyar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Metaller Kimyası, Tezcan H., Tezcan R., , Nobel yayınevi, Ankara, 2007
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Metallerin teşhis ve tedavi ajanı olarak tıptaki kullanımını öğretmek ve ayrıca biyolojik moleküllerle etkileşimlerini incelemek.
|
Dersin İçeriği
|
Elementlerin Genel Özellikleri, Metallerin Doğada Bulunuşları, Metallerin elde edilme metotları,Metallerin kimyasal özellikleri,Metallerin elde edilme reaksiyonlarının öğrenilmesi,Grup I B-II B Elementlerinin Uygulamaları,Grup III B-IV B Elementlerinin Özellikleri,Grup V B Elementlerinin Özellikleri,Grup IVB-VB Elementlerinin Uygulamaları,Grup IIV B- IIIV B Elementlerinin Özellikleri,Grup IIVB-IIIVB Elementlerinin Uygulamaları,Geçiş metallerinin diğer elementlerle olan bileşiklerinin özelliklerinin ve elde edilme reaksiyonlarının anlaşılması,Geçiş metallerinin endüstrideki kullanım alanlarının öğrenilmesidir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
5
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
1
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
1
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
4
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
5
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4
|