ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ametaller Kimyası KİM494 GÜZ 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ametallerin teşhis ve tedavi ajanı olarak tıptaki kullanımını öğrenir
    2-Ametallerin biyolojik moleküllerle etkileşimlerini inceler
    3-Elementlerin Genel Özelliklerini kavrar
    4-Grup IIIA, Grup IVA, Grup VA, Grup VIA, Grup VIIA ve Grup VIIIA Elementlerinin Özelliklerini kavrar
    5-Grup IIIA, Grup IVA, Grup VA, Grup VIA, Grup VIIA ve Grup VIIIA Elementlerinin uygulamalarını bilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler104520
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 103515
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Elementlerin Genel Özellikleri
    2 Hidrojen ve bileşikleri
    3 Hidrojenin uygulama alanları
    4 Grup III A Elementlerinin Özellikleri
    5 Grup IV A Elementlerinin Özellikleri
    6 Grup IIIA-IV A Elementlerinin Uygulamaları
    7 Grup V A Elementlerinin Özellikleri
    8 Grup VI A Elementlerinin Özellikleri
    9 Grup VA-VI A Elementlerinin Uygulamaları
    10 Grup VII A Elementlerinin Eldesi ve Bileşiklerinin Özellikleri
    11 Grup VII A Elementlerinin Eldesi ve Bileşiklerinin Özellikleri
    12 Grup VII A Elementlerinin Uygulamaları
    13 Grup VIII A Elementlerinin Özellikleri, Gruptaki Eğilimleri
    14 Grup VIII A Elementlerinin Uygulamaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Hakan ÇOLAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Dabrowiak JC, Metals in Medicine (2009) John Wiley & Sons, Ltd, Department of Chemistry, Syracuse University, New York-USA
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ametallerin teşhis ve tedavi ajanı olarak tıptaki kullanımını öğretmek ve ayrıca biyolojik moleküllerle etkileşimlerini incelemek
    Dersin İçeriği Ametal elementleri, bu elementlerin özellikleri ve uygulama alanları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster