ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Organometaller Kimyası KİM495 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-ligantlar ve bileşikler hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Organometal tepkimelerini ve önemli organometal katalizörleri kavrar.
    3-Temel kavramları kavrar.
    4-Karbonil kompleksleri ve karbonile benzer ligantlar hakkında bilgi sahibi olur.
    5-Organometalik bileşiklerin spektrum analizlerini ve yapı tayinlerini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1041872
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1021020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012020
    Proje10000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   258
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,6 ---- (9)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarihçe,organik ligantlar ,adlandırma
    2 18-elektron kuralı ,elektron sayımı
    3 Karbonil kompleksleri ve karbonile benzer ligantlar
    4 Karbonil kompleksleri ve karbonile benzer ligantlar
    5 Hidrür ve dihidrojen kompleksleri
    6 π sistemleri içeren ligantlar,doğrusal π sistemleri
    7 Arasınav
    8 Halkalı π sistemleri
    9 Fulleren kompleksleri
    10 Alkil,karben ve karbin kompleksleri
    11 Organometal bileşiklerinin tepkimeleri
    12 Organometalik bileşiklerin spektrum analizleri ve yapı tayinleri
    13 Organometalik katalizörler
    14 Homojen katalizörler heterojen katalizörler
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Saliha Alyar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar İnorganik Kimya –G.L.Miessler D.A.Tarr.(çeviri)
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Organometalik bileşikler hakkında bilgi vermek, organometal tepkimelerini ve önemli organometal katalizörleri öğretmek
    Dersin İçeriği Tarihçe,organik ligantlar ,adlandırma,18-elektron kuralı ,elektron sayımı,Karbonil kompleksleri ve karbonile benzer ligantlar,Karbonil kompleksleri ve karbonile benzer ligantlar,Hidrür ve dihidrojen kompleksleri,π sistemleri içeren ligantlar,doğrusal π sistemleri,Halkalı π sistemleri,Fulleren kompleksleri,Alkil,karben ve karbin kompleksleri, Organometal bileşiklerinin tepkimeleri, Organometalik bileşiklerin spektrum analizleri ve yapı tayinleri,Organometalik katalizörler, Homojen katalizörler heterojen katalizörler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 1
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 1
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster