Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yapı Aktivite ilişkilerinin Tarihçesi
|
|
2
|
Kalitatif yapı aktivite ilişkisi
|
|
3
|
Kantitatif yapı aktivite ilişkisi
|
|
4
|
Geometri Optimizasyonu
|
|
5
|
Moleküllerin fizikokimyasal özellikleri
|
|
6
|
Moleküllerin yapısal özellikleri
|
|
7
|
Arasınav
|
|
8
|
Hansch Analizleri
|
|
9
|
Parametrelerin Seçimi
|
|
10
|
Parametrelerin hesaplanması
|
|
11
|
Regresyon Analizi
|
|
12
|
İstatistiksel veri Analizi
|
|
13
|
Korelasyon Denkleminin Seçimi
|
|
14
|
Yapı aktivite ilişkisinin kurulması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Hakan ÇOLAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Akı, Ş. E. ve Yalçın, İ.,"Farmosötik/Medisinal Kimya`da ilaç etken madde tasarım yöntemleri "Kantitatif yapı-etki ilişkileri analizleri(QSAR)" Ankara Üniversitesi Basım Evi, Ankara, 40-45, 52-53, 169-178, (2003)
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bileşiklerin yapısal özellikleri ile aktiviteleri arasındaki ilişkinin nasıl kurulacağını öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Yapı-aktivite ilişkisi, kalitatif ve kantitatif yapılar, moleküllerin yapısal ve fizikokimyasal özellikleri, Hansch analizleri, regresyon ve istatiksel analizler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|