Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Simetri Elemanları ve İşlemleri
|
|
2
|
Moleküler Nokta gruplarının Belirlenmesi
|
|
3
|
Moleküllerin Simetri Özelliklerine Göre Sınıflandırılması
|
|
4
|
Kiralite
|
|
5
|
Simetri Örnekleri ve Uygulamaları
|
|
6
|
Grup Elementlerinin Özellikleri ve Gösterimleri
|
|
7
|
Simetri Elemanlarının Matris Gösterimleri
|
|
8
|
ARA SINAV
|
|
9
|
İndirgenebilir Gösterimler
|
|
10
|
İndirgenemez Gösterimler
|
|
11
|
Karakter Tablolarının Oluşturulması
|
|
12
|
Moleküler Simetri Kullanarak Dönme ve Elektronik Spektrumun Belirlenmesi
|
|
13
|
Grup Teorinin Titreşim Spektroskopisine Yorumlanması
|
|
14
|
IR-Raman Titreşim Modlarını Belirlemek İçin Grup Teori Uygulamaları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Hakan ÇOLAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Symmetry through the Eyes of a Chemist, M. Hargittai, I. Hargittai, Springer, 2008
Chemical Applications of Groups Theory, F.a. Cotton, Wiley-Intersc
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Simetri, nokta grupları, karakter çizelgeleri ve uygulamalarını öğrenmek
|
Dersin İçeriği
|
Simetri elemanları ve işlemleri, moleküler nokta grupları, kiralite, grup elementlerinin gösterimi, simetri elemanlarının matris gösterimleri, karakter tabloları, grup teorisi ile titreşim spektroskopisi ilişkisi ve uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
4
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
5
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
4
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
5
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5
|