ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Simetri ve Nokta Grupları KİM490 GÜZ 3+0 Fakülte S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Simetri, nokta grupları, karakter çizelgeleri ve uygulamalarını kavrar
    2-Simetri elemanları ve İşlemleri hakkında bilgi sahibi olur
    3-Grup elemanlarının özellikleri ve gösterimlerini kavrar
    4-Simetri elemanlarının matris gösterimleri hakkında bilgi sahibi olur
    5-IR-Raman titreşim modlarını belirlemek İçin grup teori uygulamalarını kavrar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler104520
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 103515
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Simetri Elemanları ve İşlemleri
    2 Moleküler Nokta gruplarının Belirlenmesi
    3 Moleküllerin Simetri Özelliklerine Göre Sınıflandırılması
    4 Kiralite
    5 Simetri Örnekleri ve Uygulamaları
    6 Grup Elementlerinin Özellikleri ve Gösterimleri
    7 Simetri Elemanlarının Matris Gösterimleri
    8 ARA SINAV
    9 İndirgenebilir Gösterimler
    10 İndirgenemez Gösterimler
    11 Karakter Tablolarının Oluşturulması
    12 Moleküler Simetri Kullanarak Dönme ve Elektronik Spektrumun Belirlenmesi
    13 Grup Teorinin Titreşim Spektroskopisine Yorumlanması
    14 IR-Raman Titreşim Modlarını Belirlemek İçin Grup Teori Uygulamaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Hakan ÇOLAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Symmetry through the Eyes of a Chemist, M. Hargittai, I. Hargittai, Springer, 2008 Chemical Applications of Groups Theory, F.a. Cotton, Wiley-Intersc
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Simetri, nokta grupları, karakter çizelgeleri ve uygulamalarını öğrenmek
    Dersin İçeriği Simetri elemanları ve işlemleri, moleküler nokta grupları, kiralite, grup elementlerinin gösterimi, simetri elemanlarının matris gösterimleri, karakter tabloları, grup teorisi ile titreşim spektroskopisi ilişkisi ve uygulamaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster