ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Molekül Modelleme KİM497 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gaussian 03 programının nasıl kullanıldığını kavrar.
    2-Çeşitli hesaplama yöntemleri ile uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
    3-Molekül modellemenin nasıl yapıldığı becerisini kazanır.
    4-Temel kavramaları kavrar.
    5-Geçiş Konumunun Optimizasyonu kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1041872
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1031545
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011515
    Proje10155
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   278
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,27 ---- (9)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Moleküler Mekanik Yöntemleri
    2 Kuvvet Alanları ve parametreleri
    3 Temel Set Yaklaşımları
    4 Geometri Optimizasyonu
    5 Yarı-Ampirik Yöntemler
    6 MNDO, AM1 ve PM3 Yöntemler
    7 Ab-initio Yöntemler
    8 Ab-initio Yöntemler
    9 Gauss Orbitalleri
    10 Fonksiyonel Yoğunluk Yöntemleri
    11 Moleküler Özellikler
    12 Kimyasal reaksiyonlar
    13 Geçiş Konumunun Optimizasyonu
    14 Gaussian paket programının kullanımı
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Saliha Alyar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- F.JENSEN, Introduction to Computational Chemistry, John Wiley and Sons, New York, 1999
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Günümüzde, Biyokimya, Moleküler Biyoloji, İlaç Tasarımı ve Etkileşimi, Polimer ve üstün nitelikli yeni maddelerin sentezi konularında gerek araştırma gerekse endüstriyel açıdan yoğun biçimde kullanılmakta olan moleküler modelleme yöntemlerinin öğretilmesi ve uygulanmasını amaçlamaktadır
    Dersin İçeriği Moleküler Mekanik Yöntemleri,Kuvvet Alanları ve parametreleri,Temel Set Yaklaşımları,Geometri Optimizasyonu,Yarı-Ampirik Yöntemler,MNDO, AM1 ve PM3 Yöntemler,Ab-initio Yöntemler,Gauss Orbitalleri,Fonksiyonel Yoğunluk Yöntemleri,Moleküler Özellikler,Kimyasal reaksiyonlar,Geçiş Konumunun Optimizasyonu,Gaussian paket programının kullanımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 5
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 1
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 1
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 4
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster