ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Anorganik Tepkime Mekanizmaları KİM499 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Verilen tanımlar ve gösterilen örneklerler çerçevesinde sübstitüsyon tepkimelerinin koordinasyon kimyasındaki önemini öğrenir
    2-Temel kavramlar, Kararlılık ve inertlik, molekülerlik gibi terimleri kavrar
    3-Enerji profillerini kavrar
    4-Yer değiştirme tepkimesini etkileyen faktörleri kavrar
    5-Koordinasyon bileşiklerinin termodinamik kararlılığını kavrar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler104520
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 103515
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011010
    Proje1011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel kavramlar, Kararlılık ve inertlik, molekülerlik
    2 Enerji profilleri
    3 Düzgün dörtyüzlü bileşiklerde ve Kare düzlem bileşiklerde yer değiştirme tepkimeleri
    4 Tepkime kinetiği ve mekanizma
    5 Yer değiştirme tepkimesini etkileyen faktörler
    6 Pi ve sigma bağı kuramları
    7 Cis ve trans etkisi
    8 Ayrılan atomun ve merkez atomun etkisi
    9 Düzgün sekizyüzlü komplekslerde yerdeğiştirme tepkimeleri
    10 Düzgün sekizyüzlü komplekslerde yerdeğiştirme tepkimeleri
    11 Koordinasyon bileşiklerinin termodinamik kararlılığı
    12 Koordine suyun yer değiştirmesi
    13 Yer değiştirme tepkimelerinde Stereokimyasal değişme
    14 Substitüsyon reaksiyonlarını kullanarak koordinasyon bileşiklerinin sentezlenmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Hakan ÇOLAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Anorganik kimya, Prof. Dr. Namık Kemal Tunalı ve , Prof. Dr. Saim Özkar Gazi Kitabevi, Ankara 2005 2- Inorganic Chemistry, Keith F. Purcell, John Kohn
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yerdeğiştirme tepkimelerinin koordinasyon kimyasındaki önemini öğretmek
    Dersin İçeriği Yerdeğiştirme reaksiyonlarının temel kavramları, düzgün dörtyüzlü , düzgün sekizyüzlü ve kare düzlem bileşiklerde ki yerdeğiştirme reaksiyonları, pi ve sigma bağları, cis ve trans etkileri, yerdeğiştirme reaksiyonlarını kullanarak koordinasyon bileşiklerinin sentezlenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster