ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyokimya KİM270 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan vücudunun biyokimyasını tanımlar.
    2-Canlı organizmanın birimlerini açıklar.
    3-Hücre ve doku düzeyinde insan organlarının fonksiyonlarını açıklar.
    4-İnsan vücudunu oluşturan biyomoleküllerin genel özelliklerini sıralar.
    5-Vücudun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini biyokimyasal yönden değerlendirir.
    6-Temel biyokimya kavramları ile hastalıkları ilişkilendirir.
    7-Hastalık teşhis ve takibinde laboratuar uygulamalarını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13452
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   108
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,6 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Biyokimyanın tanımı ve biyokimya bilgisinin sağlık alanındaki önemi
    3 Proteinlerin yapıları, sınıflandırılması ve fonksiyonları
    4 Karbonhidratların yapıları, sınıflandırılmaları ve fonksiyonları
    5 Lipitlerin yapıları, sınıflandırılması ve fonksiyonları
    6 Enzimlerin yapıları, özellikleri ve sınıflandırılması
    7 Nükleotidlerin yapısı ve metabolizması
    8 Vitaminlerin sınıflandırılması ve fonksiyonları
    9 Hormonların yapıları, sınıflandırılmaları ve fonksiyonları
    10 Besinlerin sindirim ve emilim biyokimyası
    11 İdrar ve beyin omurilik sıvısı (BOS) biyokimyası
    12 Enzimlerin klinik biyokimyası
    13 Karaciğer ve böbrek fonksiyon testlerinin klinik biyokimyası
    14 Numune alma yöntemleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Şevki ADEM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İnsan vücudunun temel yapısını oluşturan biyomoleküllerin; yapıları, fonksiyonları ve metabolizmaları ile ilgili temel bilgilerin kavranması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında biyomoleküllerin yapıları ve metabolik fonksiyonları anlatılacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 3
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 3
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. -
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster