Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriği ve kapsamı hakkında bilgi ve tanışma
|
|
2
|
Laboratuvar güvenliğinin önemi; iş sağlığı ve güvenliğinin tanımı, Laboratuvarda genel kurallar, laboratuvar alet/ekipmanın kullanımında uyulması gereken kurallar
|
|
3
|
Laboratuvarlardaki risk etmenleri; fiziksel, kimyasal ve biyolojik riskler
|
|
4
|
Laboratuvarlarda risk analizi, önemi ve yararları
|
|
5
|
Laboratuvar malzemeleri ve cihazları ile güvenli çalışma kuralları
|
|
6
|
Kimyasal maddelerle güvenli çalışma; kimyasal malzeme güvenlik bilgi formu (MSDS), kimyasal malzeme güvenlik bilgi kartı, etiket tehlike sembolleri
|
|
7
|
Kimyasal maddelerin güvenli depolanması; tehlikeli maddelerin depolanmasındaki genel kurallar, geçimsiz kimyasallar; Atık kimyasalların bertarafı
|
|
8
|
A R A S I N A V
|
|
9
|
Laboratuvar kazaları ve önlemler, laboratuvar kazalarında ilk yardım
|
|
10
|
Meslek hastalıkları
|
|
11
|
Laboratuvarda kişisel hijyen ve güvenlik; kişisel koruyucu malzemeler
|
|
12
|
Yangın güvenliği; yangın türleri, yangın söndürme türleri, yangın söndürücülerin doğru kullanımı
|
|
13
|
Laboratuvar güvenlik önlemleri; havalandırma, gaz ve yangın dedektörleri, göz duşu, acil duş vb.
|
|
14
|
Laboratuvar güvenliği ile ilgili kuruluşlar, ülkemizdeki yasal düzenlemeler
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
-
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
-
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
-
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
-
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
-
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
-
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
-
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
-
|