ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kimya II KİM172 BAHAR 4+0 Üniversite BD 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Metal, ametal ve geçiş metallerinin özelliklerini açıklar
    2-Nükleer, kuantum ve polimer kimyası doğasını açıklar
    3-Asit-baz ve çözünürlük dengelerini açıklar
    4-Atmosfer ve metalurji kimyasının doğasını açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   158
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,27 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çözeltiler, Çözelti Türleri ve Çözelti Hazırlamak K1: Bölüm13
    2 Asit, Baz ve Çözünürlük Dengeleri K1: Bölüm 17 K2: Bölüm 16
    3 Ana Grup Elementleri: Metaller K1: Bölüm 21
    4 Ana Grup Elementleri: Ametaller K1: Bölüm 22
    5 Polimer Kimyası K2: Bölüm 25
    6 Nükleer Kimya K1: Bölüm 25 K2: Bölüm 19
    7 Organik Kimyaya Giriş K1: Bölüm 26 K2: Bölüm 24
    8 Geçiş Metalleri Kimyası K1: Bölüm 23 K2: Bölüm 23
    9 Kuantum Kimyası K2: Bölüm 7
    10 Atmosfer Kimyası K2: Bölüm 20
    11 Metalurji ve Metaller Kimyası K2: Bölüm 21
    12 Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri K1: Bölüm 13 K2: Bölüm 12
    13 Kimyasal Bağlanma II: Molekül Geometrisi K1: Bölüm 11 K2: Bölüm 10
    14 Uygulama K1 K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Fehmi Saltan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Petrucci, H.R., Harwood, S.W.,Genel Kimya,Çev. Uyar.T. (2002). Palme Yayıncılık, Ankara. K2. Chang, R. (2011). Genel Kimya:Temel Kavramlar, Palme Yayıncılık, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kimyada temel prensip ve özelliklerin kavranmasını ve kimya bilimi ile güncel olaylar arasında ilişki kurulmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Asit-baz dengeleri, metaller ve ametaller, geçiş metalleri, nükleer kimya, koordinasyon bileşikleri, organik kimya, polimer kimyası, çözelti türleri ve uygulamaları,kuantum kimyası, metalurji, atmosfer kimyası
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    3 Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. -
    4 Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 1
    5 Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. -
    6 Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. -
    7 Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. -
    8 Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. -
    10 Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. -
    11 Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. -
    12 Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    13 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. -
    14 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster