Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çözeltiler, Çözelti Türleri ve Çözelti Hazırlamak
|
K1: Bölüm13
|
2
|
Asit, Baz ve Çözünürlük Dengeleri
|
K1: Bölüm 17 K2: Bölüm 16
|
3
|
Ana Grup Elementleri: Metaller
|
K1: Bölüm 21
|
4
|
Ana Grup Elementleri: Ametaller
|
K1: Bölüm 22
|
5
|
Polimer Kimyası
|
K2: Bölüm 25
|
6
|
Nükleer Kimya
|
K1: Bölüm 25 K2: Bölüm 19
|
7
|
Organik Kimyaya Giriş
|
K1: Bölüm 26 K2: Bölüm 24
|
8
|
Geçiş Metalleri Kimyası
|
K1: Bölüm 23 K2: Bölüm 23
|
9
|
Kuantum Kimyası
|
K2: Bölüm 7
|
10
|
Atmosfer Kimyası
|
K2: Bölüm 20
|
11
|
Metalurji ve Metaller Kimyası
|
K2: Bölüm 21
|
12
|
Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri
|
K1: Bölüm 13 K2: Bölüm 12
|
13
|
Kimyasal Bağlanma II: Molekül Geometrisi
|
K1: Bölüm 11 K2: Bölüm 10
|
14
|
Uygulama
|
K1 K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ali KARAİPEKLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Petrucci, H.R., Harwood, S.W.,Genel Kimya,Çev. Uyar.T. (2002). Palme Yayıncılık, Ankara.
K2. Chang, R. (2011). Genel Kimya:Temel Kavramlar, Palme Yayıncılık, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kimyada temel prensip ve özelliklerin kavranmasını ve kimya bilimi ile güncel olaylar arasında ilişki kurulmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Asit-baz dengeleri, metaller ve ametaller, geçiş metalleri, nükleer kimya, koordinasyon bileşikleri, organik kimya, polimer kimyası, çözelti türleri ve uygulamaları,kuantum kimyası, metalurji, atmosfer kimyası
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
-
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
3
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
-
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
3
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
-
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
-
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
-
|