Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel Kimya laboratuvarında çalışma kuralları, güvenlik, kullanılan aletler, malzemeler ve bunların kullanımı, nitel analizde temel işlemler
|
K1: Bölüm 1
K2: Bölüm 1
|
2
|
Karışımlar ve karışımların bileşenlerine ayrılması
|
K1: Bölüm 1
K2: Bölüm 1
|
3
|
Kimyasal reaksiyon tipleri
|
K1: Bölüm 2
K2: Bölüm 2
|
4
|
Kimyasal reaksiyonlarda stokiyometri ve verim hesabı
|
K1: Bölüm 3
K2: Bölüm 3
|
5
|
Çözelti Hazırlama
|
K1: Bölüm 4
|
6
|
pH ve asit-baz titrasyonu
|
K1: Bölüm 11
K2: Bölüm 4
|
7
|
İndirgenme yükseltgenme reaksiyonları
|
K1: Bölüm 10
K2: Bölüm 6
|
8
|
Kimyasal Denge
|
K1: Bölüm 15
|
9
|
I. grup katyonların ön denemeleri ve I. Grup katyon bilinmeyen analizi
|
K1: Bölüm 5B
|
10
|
II. grup katyonların ön denemeleri ve II. Grup katyon bilinmeyen analizi
|
K1: Bölüm 5B
|
11
|
I-II grup anyon ön denemeleri ve I-II Grup anyon bilinmeyen analizi
|
K1: Bölüm 5A
|
12
|
III-V grup anyon ön denemeleri ve III-V grup anyon bilinmeyen analizi
|
K1: Bölüm 5A
|
13
|
Telafi deneyleri I
|
|
14
|
Telafi deneyleri II
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ali KARAİPEKLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çankırı Karatekin Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya Bölümü Genel Kimya Laboratuvarı Ders Notları I
K2. Çankırı Karatekin Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya Bölümü Genel Kimya Laboratuvarı Ders Notları II
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Chang, R., Çeviri Editörleri: Soydan, B., Aroğuz, A.Z., Kimya, Beta Basım A.Ş., 2000, İstanbul.
YK2. Petrucci, R.H., Harwood,W.S., Herring , F.G, Genel Kimya I ve II, Palme Yayıncılık, 2002, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Genel Kimya konuları ile ilgili deneysel çalışma yapma, veri toplama, gözlem yapma, sonuçları konuyla ilişkilendirerek değerlendirebilme yapma ve kimya labaratuvarında güvenli olarak çalışma deneyimi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Genel Kimya laboratuvarında çalışma kuralları, güvenlik, kullanılan aletler, malzemeler ve bunların kullanımı, nitel analizde temel işlemler, Karışımlar ve karışımların bileşenlerine ayrılması, Kimyasal reaksiyon tipleri, Kimyasal reaksiyonlarda stokiyometri ve verim hesabı, Gazların difüzyonu, Çözelti Hazırlama, Kimyasal denge, pH ve asit-baz titrasyonu, I. grup katyonların ön denemeleri ve I. Grup katyon bilinmeyen analizi, II. grup katyonların ön denemeleri ve II. Grup katyon bilinmeyen analizi, I-II grup anyon ön denemeleri ve I-II Grup anyon bilinmeyen analizi, III-V grup anyon ön denemeleri ve III-V grup anyon bilinmeyen analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
2
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
3
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
-
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
-
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
-
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
-
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
-
|