Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Analitik Kimya Giriş
Kimyasal Analiz
|
K1: Bölüm 1
|
2
|
Kimyasal Analizde Hatalar, İstatistiksel Veri İşlenmesi ve Değerlendirilmesi I
|
K1: Bölüm 6-7
|
3
|
İstatistiksel Veri İşlenmesi ve Değerlendirilmesi II
Numune Alma Standardizasyon ve Kalibrasyonu
|
K1: Bölüm 7-8
|
4
|
Sulu Çözeltiler ve Kimyasal Denge
|
K1: Bölüm 9-10
|
5
|
Gravimetrik Analiz
|
K1: Bölüm 12
|
6
|
Volumetrik Analiz
|
K1: Bölüm 13
|
7
|
Nötralleşme Titrasyonları
|
K1: Bölüm 14-15-16
|
8
|
Kompleksleşme Titrasyonları
|
K1: Bölüm 17
|
9
|
Elektrokimya
Redoks Titrasyonları
|
K1: Bölüm 18-19-20
|
10
|
Elektroanalitik Yöntemler
|
K1: Bölüm 21-22-23
|
11
|
Enstrümental Analize Giriş ve Spektroskopi
|
K2: Bölüm 24
|
12
|
Atomik Spektroskopi
|
K2: Bölüm 28
|
13
|
Moleküler Spektroskopi
|
K2: Bölüm 26-27
|
14
|
Kromatografi
|
K2: Bölüm 30-31-32
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Asuman ÜNAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Analitik Kimya Temel İlkeleri I; Skoog, D.A., West, D.M., Holler, F.j., Crouch, S.R. (2004). (8. baskıdan çeviri). Bilim Yayıncılık, ISBN 0-03-035523-0
K2: Analitik Kimya Temel İlkeleri II; Skoog, D.A., West, D.M., Holler F.j., Crouch, S.R. (2004). (8. baskıdan çeviri). Bilim Yayıncılık, ISBN 0-03-035523-0
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kimyasal analizlerin güvenilir ve doğru bir şekilde uygulanabilmesi için analitik kimya temel kavramlarının ve klasik-enstrümental analitik uygulama methodlarının çalışma prensiblerinin öğrenilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Kimyasal analizin tanımı, numune hazırlama ve ölçme tekniklerinin uygulama basamakları, uygulama sırasında seçilen tekniklerin çalışma prensibleri, avantajları, dezavantajları, elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirilmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimyanın temel alanlarındaki gerekli teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.
|
-
|
2
|
Kimya ile ilgili araştırmalar ve problemler için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
3
|
Kimya ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgilere erişebilmek için kütüphane olanaklarını, yazılı ve online bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
|
3
|
6
|
Alanında sahip olduğu kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel açıdan gerçekçi çözüm önerileri ve stratejiler geliştirir.
|
3
|
7
|
Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
-
|
8
|
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Moleküler modelleme ve kimyasal hesaplamalar için alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
2
|
11
|
Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
|
4
|
12
|
Kimya alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken uyulması gereken teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, bilimsel ve toplumsal kurallar ile kültürel ve etik değerlerin bilincindedir.
|
-
|
14
|
Kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu bilgi birikimini insan sağlığı ve çevre bilinci konularında toplum yararına kullanır.
|
-
|