Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Analitik Kimyaya Giriş
|
K 1: BÖLÜM 1
|
2
|
Kimyasal analizde hatalar, verilerin incelenmesi ve değerlendirilmesine istatistiğin uygulanması ve kemometriye giriş,
|
K 1: BÖLÜM 2
|
3
|
Kimyasal denge ve titrasyon
|
K 1: BÖLÜM 3
|
4
|
Kinetik ve kataliz, farklı fazlardan oluşan sistemler
|
K 1: BÖLÜM 3, 4
|
5
|
Elektroanalitik Yöntemler (Potansiyometri, voltametri, amperometri)
|
K 1: BÖLÜM 4
|
6
|
Ayırma yöntemleri (örnek hazırlama ve kromatografiye giriş, gaz ve sıvı kromatogrfisi)
|
K 1: BÖLÜM 5
|
7
|
Süperkritik kromatografi, çok boyutlu kromatografi, alan akış fraksiyonlama, elektroforez
|
K 1: BÖLÜM 5
|
8
|
Atomik ve Moleküler Spekstroskopi (Atomik emisyon ve absorpsiyon spektroskopisi)
|
K 1: BÖLÜM 6
|
9
|
Uv-Görünür Bölge spektroskopisi, IR ve Raman spektroskopisi,
|
K 1: BÖLÜM 6
|
10
|
Kütle Spektrometrisi ve Nükleer Manyetik Rezonans Spekstroskopisi
|
K 1: BÖLÜM 6
|
11
|
X-<ışınları Fluoresans spekstroskopisi ve kromatografik ve spekstroskopik yöntemlerin eşleştirilmesi
|
K 1: BÖLÜM 6
|
12
|
yüzey ve yapı analizi (foton prob, elektron prob, taramalı prob, x-ışınları kırınım yöntemleri)
|
K 1: BÖLÜM 7
|
13
|
Analitik Yöntemlerin otomasyonu ve sadeleştirilmesi (Laboratuvar otomasyonu ve tarama sistemleri) ve proses analizleri
|
K 1: BÖLÜM 8
|
14
|
Akışa enjeksiyon anliz, minyatürleştirilmiş analitik sistemler (sensörler ve lab-on- chip)
|
K 1: BÖLÜM 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Ruken Esra DEMİRDÖĞEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Dr. Asuman ÜNAL
Arş. Gör Dr. Ozan DEVEOĞLU
|
Kaynaklar
|
K 1: Analytical Chemistry: A Modern Approach to Analytical Science, 2nd Edition by J.M. Mermet, 2004,
ISBN: 978-3-527-30590-2.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Nitel ve nicel kimyasal analizlerin güvenilir bir şekilde yapılabilmesi için gerekli temel bilgi ve kavramların öğrenilmesi ve kimyasal analizlerde kullanılan enstrümental tekniklerin teorisi, kullanılan cihazların çalışma prensipleri ve kullanımda karşılaşılan olası aksaklıkların düzeltilmesine yönelik bilgi edinilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Analitik kimyaya giriş ve analitik kimyada hesaplamalar, Kimyasal analizde hatalar, verilerin incelenmesi ve değerlendirilmesine istatistiğin uygulanması, Numune alma, standardizasyon ve kalibrasyon, Sulu çözeltilerin kimyasal bileşimi, kimyasal denge ve elektrolitlerin kimyasal dengelere etkileri, Gravimetrik ve titrimetrik analiz yöntemleri ve çöktürme titrimetrisi, Asit-Baz dengeleri ve titrasyonları, Kompleksleşme dengeleri ve titrasyonları, Redoks dengeleri ve titrasyonları, Enstrümental Analize giriş, Spektroskopik yöntemler, Atomik spektroskopi, Moleküler spektroskopi, Elektroanalitik yöntemler (potansiyometri, polarografi, voltametri), Ayırma yöntemlerine (kromatografik ve elektrolitik ayırma)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kimya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
-
|
2
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
3
|
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
|
-
|
4
|
Kimya Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
5
|
Kimya Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
|
3
|
6
|
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
7
|
Kimya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
8
|
Kimya alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
-
|
10
|
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
|
2
|
11
|
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
|
4
|
12
|
Kimya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
13
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
-
|
15
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
-
|