Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Elektrik alan çizgileri
|
K1-DENEY-1
|
2
|
Elektronların elektrik alanda hareketi
|
K1-DENEY-1
|
3
|
e/m oranı tayini
|
K1-DENEY-2 VE YK1- e/m oranı tayini
|
4
|
Kapasitörler
|
K1-DENEY-3
|
5
|
Dirençlerin seri ve paralel bağlanması
|
K1-DENEY-4
|
6
|
Elektromotor kuvveti ve içdirenç
|
K1-DENEY-5
|
7
|
Kirchhoff kuralları ve wheatstone köprüsü
|
K1-DENEY-6
|
8
|
Doğru akım ve alternatif akım devreleri
|
K1-DENEY-7 ve YK1-Doğru akım ve alternatif akım devreleri
|
9
|
Üzerinden akım geçen bir tel halkanın merkezindeki manyetik alan
|
K1-DENEY-8
|
10
|
Transformatörler ve indüksiyon bobini
|
K1-DENEY-9
|
11
|
Bir makaranın özindüksiyon katsayısının bulunması
|
K1-DENEY-10
|
12
|
Telefi deneyleri-1
|
K1-telafisi yapılacak olan deneyler
|
13
|
Telafi deneyleri-2
|
K1-telafisi yapılacak olan deneyler
|
14
|
Telafi deneyleri-3
|
K1-telafisi yapılacak olan deneyler
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ali YİĞİT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
K1. Fizik Laboratuvarı-II Deney Föyü
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Serway, R., Beichner, R. (2002). Fen ve Mühendislik İçin Fizik II, Palme Yayıncıcılık, Çev. Edit. Kemal Çolakoğlu, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Elektrik ve manyetizma dersinde öğretilen teorik bilgilerin yapılacak deneylerle kalıcı olarak öğretilmesini sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
Elektrik Alan çizgileri, Elektronların elektrik alanda hareketi, Dirençlerin seri ve paralel bağlanması, Elektromotor
kuvveti ve iç direnç, Kirchhoff kuralları ve ve Wheatstone köprüsü, Doğru akım ve alternatif akım devreleri, Üzerinden akım geçen bir tel halkanın merkezindeki manyetik alan, Transformatörler ve indüksiyon bobini, Bir makaranın özindüksiyon katsayısının bulunması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizik alanında modern eğitimin tüm olanakları kullanılarak ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
|
3
|
2
|
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisine sahip olma
|
-
|
3
|
Analitik düşünme sayesinde problemi tesbit edip çözebilme
|
2
|
4
|
Teori ve metod arasında bağlantı kurabilme
|
2
|
5
|
İhtiyaca dönük literatür takibi, erişimi ve kullanımı becerisine sahip olma
|
-
|
6
|
Laboratuvar imkanlarını kullanarak teori-deney ilişkisi kurabilme
|
3
|
7
|
Edindiği bilgileri bulunduğu ortamlarda etkili biçimde sunabilme
|
-
|
8
|
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme
|
-
|
9
|
Mesleki bilgilerini ihtiyaç duyulan sektörlerde kullanabilme
|
-
|