Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Laboratuvarda çalışma prensipleri
|
K1-Giriş
|
2
|
Fiziksel ölçümler ve hata hesabı, grafik çizme
|
K1-Giriş
|
3
|
Ölçme ve hatalar
|
K1-DENEY-1
|
4
|
Atwood düzeneği
|
K1-DENEY-2
|
5
|
Düzgün doğrusal hareket
|
K1-DENEY-3 ve YK1-Düzgün doğrusal hareket
|
6
|
Düzgün hızlanan doğrusal hareket
|
K1-DENEY-4 ve YK1-Düzgün hızlanan doğrusal hareket
|
7
|
Dirençler ve Ohm yasası
|
K1-DENEY-5
|
8
|
Devrelerde voltajlar ve akımlar
|
K1-DENEY-6
|
9
|
Kirchhoff kuralları
|
K1-DENEY-7 ve YK1-Kirchhoff kuralları
|
10
|
Devrelerde kapasitörler
|
K1-DENEY-8
|
11
|
Deney Tekrarı
|
K1-Deney Föyü
|
12
|
Telafi Deneyleri-1
|
K1-Telafisi yapılacak deneyler
|
13
|
Telafi Deneyleri-2
|
K1-Telafisi yapılacak deneyler
|
14
|
Telafi Deneyleri-3
|
K1-Telafisi yapılacak deneyler
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ali YİĞİT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
K1. Temel Fizik Laboratuvarı Deney Föyü
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Serway R.A., (2002), Fen ve Mühendislik İçin Fizik I-II, Palme Yayıncılık, Çev. Edit. Kemal Çolakoğlu, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Mekanik ve elektrik dersinde öğrenilen teorik bilgilerin uygulamasının yapılmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Fiziksel ölçümler ve hata hesabı, grafik çizme, Ölçme ve hatalar, Atwood düzeneği, Düzgün doğrusal hareket, Düzgün hızlanan doğrusal hareket, Dirençler ve Ohm yasası, Devrelerde voltajlar ve akımlar, Kirchhoff kuralları, Devrelerde kapasitörler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizik alanında modern eğitimin tüm olanakları kullanılarak ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
|
2
|
2
|
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisine sahip olma
|
-
|
3
|
Analitik düşünme sayesinde problemi tesbit edip çözebilme
|
-
|
4
|
Teori ve metod arasında bağlantı kurabilme
|
3
|
5
|
İhtiyaca dönük literatür takibi, erişimi ve kullanımı becerisine sahip olma
|
-
|
6
|
Laboratuvar imkanlarını kullanarak teori-deney ilişkisi kurabilme
|
3
|
7
|
Edindiği bilgileri bulunduğu ortamlarda etkili biçimde sunabilme
|
-
|
8
|
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme
|
-
|
9
|
Mesleki bilgilerini ihtiyaç duyulan sektörlerde kullanabilme
|
-
|