Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Vektör Analizi
|
|
2
|
Durgun Elektrik, Elektrik Alan
|
|
3
|
Durgun Elektrik Alanların Diverjans ve Rotasyoneli
|
|
4
|
Elektrik Potansiyel
|
|
5
|
Durgun Elektrikte İş ve Enerji
|
|
6
|
İletkenler
|
|
7
|
Özel Teknikler, Laplace Denklemi
|
|
8
|
Görüntü Yöntemi
|
|
9
|
Değişkenlerin Ayrımı, Çok Kutup Açılımı
|
|
10
|
Madde İçinde Elektrik Alanlar
|
|
11
|
Kutuplanma
|
|
12
|
Kutuplanmış Bir Cismin Alanı
|
|
13
|
Elektriksel Yer Değiştirme
|
|
14
|
Doğrusal Davranışlı Dielektrikler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Halit ALTUNTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik bölümü araştırma görevlileri
|
Kaynaklar
|
[1] Elektromagnetik Teori, David J. Griffiths
|
Yardımcı Kitap
|
[1] J. J. Jackson; Klasik Elektrodinamik, Çev. (Ders Notu) Z. Z. Aydın, A. Ü. Fen Fak. Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Elektrik Alan ile ilgili temel kavramları incelemek.
|
Dersin İçeriği
|
Vektör Analizi; Durgun Elektrik, Elektrik Alan; Durgun Elektrik Alanların Diverjans ve Rotasyoneli; Elektrik Potansiyel; Durgun Elektrikte İş ve Enerji; İletkenler; Özel Teknikler, Laplace Denklemi; Görüntü Yöntemi; Değişkenlerin Ayrımı, Çok Kutup Açılımı; Madde İçinde Elektrik Alanlar; Kutuplanma; Kutuplanmış Bir Cismin Alanı; Elektriksel Yer değiştirme; Doğrusal Davranışlı Dielektrikler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizik alanında modern eğitimin tüm olanakları kullanılarak ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
|
5
|
2
|
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisine sahip olma
|
5
|
3
|
Analitik düşünme sayesinde problemi tesbit edip çözebilme
|
5
|
4
|
Teori ve metod arasında bağlantı kurabilme
|
4
|
5
|
İhtiyaca dönük literatür takibi, erişimi ve kullanımı becerisine sahip olma
|
4
|
6
|
Laboratuvar imkanlarını kullanarak teori-deney ilişkisi kurabilme
|
1
|
7
|
Edindiği bilgileri bulunduğu ortamlarda etkili biçimde sunabilme
|
4
|
8
|
Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme
|
5
|
9
|
Mesleki bilgilerini ihtiyaç duyulan sektörlerde kullanabilme
|
5
|